Gå til innhold

Stress, trening og duppedingser


Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/dokumentar/xl/teknologien-har-gjort-oss-late-_-na-skal-den-gjore-oss-aktive-igjen-1.12673520

 

For meg har jeg funnet ut at jeg blir MER stressa av dingser, apper, og selv en gammaldags stoppeklokke.

 

Nå trener jeg uten noe som helst, og finner motivasjonen lettere, enn da jeg kjørte konkuranser på Endomondo, målte puls, hadde på gps tracker osv osv.

 

Andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om hva man gjør det til.

 

Her brukes mobilen som treningsverktøy med trådløst headsett, trådløst pulsbelte og Pebble klokke for å vise status(tid, distanse og puls). Ut over dette så lar eg meg ikke påvirke av hva andre gjør, hvor langt andre løper, hvor fort de løper eller hvor ofte. Eg løper når eg har lyst og tid, og bruker data samlet inn over lang tid på å se fremgang(eller tilbakegang). Veldig nyttig - for meg :)

 

Tror nok eg kan bli like godt stressa uten noen av disse verktøyene om eg ser på hva andre gjør hele tiden. Det er ikke verktøyene som stresser meg, det er hva eg selv gjør det til, krav eg setter til meg selv og hvordan eg sammenligner meg med andre. Og det kan man fint gjøre uten tekniske duppedingser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...