Gå til innhold

Temperaturgivere.


Anbefalte innlegg

Har

 

Har såvidt begynt å ta i bruk ett hjemmeautomasjonsystem jeg har. Dels Z-Wave dels 433MHz. Tanken er å  ha Z-Wave på de viktige områdene, og 433 på mindre viktige områder.

 

Har en VeraEdge i samspill med RFXCom.

 

Jeg skal plassere ut en del temp sensorer for å ha kontroll på en del rom, og har kjøpt en billig sak fra ClasOhlson.  ESIC WT450H.

http://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver-hygrometer/36-1797

 

RFXCom klarer ikke å finne denne enheten. Jeg ser på nett at noen får RFX til å finne denne. Andre beskriver en del trøbbel. Jeg er i siste kategori.

 

Er det noen som har tips angående denne enheten, eller om det er andre enheter som er bedre egnet. Bakgrunnen for å bruke 433 i tillegg til Z-Wave er jo først og fremst pris. Samt at jeg har noen varmere utendørs som kommuniserer på 433.

 

Richard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en sånn, men den fanges ikke opp av RFX. Går rett inn i Telldus Live......

Jeg mener at når jg testet Domoticz med rfx koblet rett til laptopen så fungerte den, men kun temp. Forsket ikke videre. Kan hende at jeg plukket opp noe fra naboen. 

Har noen billig kina greier på vei, håper de funker. Skal gjøre det iflge Domoticz forumet. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke inn denne i HS3, det er dog en stund siden jeg forsøkte. RFXtrx433E.

 

Edit: Ser i en annen tråd at denne skal fungere i HS3 med protokoll Hideki/TFA, skal teste dette. Er det samme system i Vera med at man må aktivere/deaktivere ulike protokoller?

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Dette ble nettopp postet i en annen tråd:

 

 

 

Jeg også, fungerer bæsj.
Finner de ikke engang, tror jeg har 3 av de, ingen av de vil koble seg til i det hele tatt.

 

Jeg benytter disse i HomeSeer3 med RfxTrx433. Fungerer glimrende hos meg gjennom 2-3 trevegger med 10 meters avstand. På RfxTrx433 må du enable protokollen Hideki/TFA.

 

Lenke til kommentar

 

Dette ble nettopp postet i en annen tråd:

 

 

 

 

Jeg har et par av disse, fungerer fjell

http://www.clasohlson.com/no/Temperaturgiver-hygrometer/36-1797

Jeg også, fungerer bæsj.

Finner de ikke engang, tror jeg har 3 av de, ingen av de vil koble seg til i det hele tatt.

 

Jeg benytter disse i HomeSeer3 med RfxTrx433. Fungerer glimrende hos meg gjennom 2-3 trevegger med 10 meters avstand. På RfxTrx433 må du enable protokollen Hideki/TFA.

 

 

Jeg har enebla Hideki/UPM i mitt oppsett. Men når jeg skal legge til en device, så finnes ikke valget.  Ellers hadde jeg håpet at enheten faktisk bare skulle dukke opp, slik andre 433 enheter tildels gjør.

 

Finnes det andre enheter i den billige enden som kan anbefales? 

Lenke til kommentar

En par long-shot her:

 

#1 Har du kjørt Firmware oppdatering på RfxTrx'en din?

 

#2 Har du sørget for at sensoren sender noe når du leter etter den (Ta ut og sett innigjen batteriet)

Ser at det ikke er siste Firmware.  Helt klart et sted å begynne.  Det er jo lykken med sånne dingser. Alltid noe å gruble på hvordan en skal gjøre det.   :)

Lenke til kommentar

Var å kjøpte en slik idag, fungerer fint. Litt sporadisk hvor ofte den blir oppdatert i HS, men men. Sikkert til å leve med. Endret house code på den da det først tok veldig lang tid å få info fra den.

Hmm, har prøvd siste firmware, ut og inn med batterier, satt ved siden av RFX'n, byttet housecode, allow new hardware i Domoticz....nada.

Lenke til kommentar

Du kan også bruke RFXCom programmene (fra en PC) til å teste RAW på det som sendes..

Stemmer, skal se om jeg tester det etter middag. Har en webcam som skal også testes...... Farlig denne sporten HA :-)

Endret av no66
Lenke til kommentar

Noen som har fått den til å funke? Ser min RFXtrx433e ikke har hideki/UTM men Hideki/TFA. og på forumet her http://freak.no/forum/showthread.php?t=277605&page=3 nevnes det at det bare er RFXtrx type1 som har UTM protokollen. betyr det da at denne tempmåleren ikke lenger støttes?

 

ser ut til at det stemmer: http://www.rfxcom.com/WebRoot/StoreNL2/Shops/78165469/MediaGallery/Downloads/RFXtrx_User_Guide.pdf

side 10

Endret av iceanger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...