Gå til innhold

Harddisk delvis defekt?

ahrue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg kjøpte en WD 120 GB Special Edition 8 mb cache harddisk i sommer. I det siste har jeg hørt små klikkelyder fra den som gir seg etterhvert. Når jeg i dag skulle kjøre et spill som er installert på den disken, hørte jeg en lys pipelyd og bildet frøs. Jeg kunne røre på musa, men når jeg dro vinduet rundt på skjermen, la det bare igjen sine skygger på windowsbakgrunnen.

Jeg måtte bruke reset-knappen for å restarte maskinen. Ved omstart, fant ikke BIOS disken. Jeg skrudde så PC-en helt av, for så å starte den opp igjen. Nå finner BIOS og Windows disken, men dette kan neppe være et sunnhetstegn. Får nå lest og kopiert det viktigste innholdet fra disken over til 160 gb-disken min.

Hva tror dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Jeg kjøpte en WD 120 GB Special Edition 8 mb cache harddisk i sommer. I det siste har jeg hørt små klikkelyder fra den som gir seg etterhvert. Når jeg i dag skulle kjøre et spill som er installert på den disken, hørte jeg en lys pipelyd og bildet frøs. Jeg kunne røre på musa, men når jeg dro vinduet rundt på skjermen, la det bare igjen sine skygger på windowsbakgrunnen.

Jeg måtte bruke reset-knappen for å restarte maskinen. Ved omstart, fant ikke BIOS disken. Jeg skrudde så PC-en helt av, for så å starte den opp igjen. Nå finner BIOS og Windows disken, men dette kan neppe være et sunnhetstegn. Får nå lest og kopiert det viktigste innholdet fra disken over til 160 gb-disken min.

Hva tror dere om dette?

Jeg tror du skal gå til nettsiden til WD og laste ned diagnoseprogrammet deres.

Skrevet

Høres ut som samme problem som meg. den disken er helt defekt nå hos meg.. hørte klikke lyder.. så tok den kvelden...

Søk på bruker navnet mitt på forum så finner du mer utfyldende...

Skrevet

Fikk merkelig nok følgende:

Test Option: EXTENDED TEST

Model Number: WDC WD1200JB-00DUA3

Serial Number: x

Firmware Number: 571.B357

Drive Type: IDE

Port Number: 1, Primary/Slave

Capacity: 117.22 GB

SMART Status: PASS

Test Result: PASS

Test Time: 13:18:03, November 17, 2003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...