ahrue Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Hei Jeg kjøpte en WD 120 GB Special Edition 8 mb cache harddisk i sommer. I det siste har jeg hørt små klikkelyder fra den som gir seg etterhvert. Når jeg i dag skulle kjøre et spill som er installert på den disken, hørte jeg en lys pipelyd og bildet frøs. Jeg kunne røre på musa, men når jeg dro vinduet rundt på skjermen, la det bare igjen sine skygger på windowsbakgrunnen. Jeg måtte bruke reset-knappen for å restarte maskinen. Ved omstart, fant ikke BIOS disken. Jeg skrudde så PC-en helt av, for så å starte den opp igjen. Nå finner BIOS og Windows disken, men dette kan neppe være et sunnhetstegn. Får nå lest og kopiert det viktigste innholdet fra disken over til 160 gb-disken min. Hva tror dere om dette?
BenSin Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Hei Jeg kjøpte en WD 120 GB Special Edition 8 mb cache harddisk i sommer. I det siste har jeg hørt små klikkelyder fra den som gir seg etterhvert. Når jeg i dag skulle kjøre et spill som er installert på den disken, hørte jeg en lys pipelyd og bildet frøs. Jeg kunne røre på musa, men når jeg dro vinduet rundt på skjermen, la det bare igjen sine skygger på windowsbakgrunnen. Jeg måtte bruke reset-knappen for å restarte maskinen. Ved omstart, fant ikke BIOS disken. Jeg skrudde så PC-en helt av, for så å starte den opp igjen. Nå finner BIOS og Windows disken, men dette kan neppe være et sunnhetstegn. Får nå lest og kopiert det viktigste innholdet fra disken over til 160 gb-disken min. Hva tror dere om dette? Jeg tror du skal gå til nettsiden til WD og laste ned diagnoseprogrammet deres.
ahrue Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 DLG Diagnostic under Diagnostic Utilities på denne siden: Western Digital?
Lch Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Ja. Du kan ta Windows-varianten også, men den er nok å foretrekke. Godt at du fikk tatt backup.
Murty Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Høres ut som samme problem som meg. den disken er helt defekt nå hos meg.. hørte klikke lyder.. så tok den kvelden... Søk på bruker navnet mitt på forum så finner du mer utfyldende...
ahrue Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 Fikk merkelig nok følgende: Test Option: EXTENDED TEST Model Number: WDC WD1200JB-00DUA3 Serial Number: x Firmware Number: 571.B357 Drive Type: IDE Port Number: 1, Primary/Slave Capacity: 117.22 GB SMART Status: PASS Test Result: PASS Test Time: 13:18:03, November 17, 2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå