Gå til innhold

Hjelp til å bygge en gaming pc/ 8k pris.


Anbefalte innlegg

GTX 970 yter en god del bedre enn GTX 960, men er også et stort prishopp. Det er også litt jalla for min del å kjøre på med skjermkort til 3-3.5 høvdinger mens du kjører den billigste strømforsyningen en fant.

 

Med 9 høvdinger som budsjett har jeg revidert ting. Jeg tenker noe ala https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1643891&su=7AF95976-A9E1-4E94-94DF-AD55AF796162

 

Lista jeg har hamret sammen nå består av forrige generasjons prosessor, men ettersom jeg ikke hadde skammet meg over å spille med en prosessor fra ~5 år tilbake bryr jeg meg lite. Det viktige er at 4690k+Z97+DDR3 er betydelig billigere kombinasjon enn 6600k+Z170+DDR4 og yter sammenlignbart, og kan overklokkes. TS sier han ikke vil overklokke, men det er mye å hente i en god prosessor, så jeg ville endret den visa, i hvertfall over et par års tid. Ikke nød for hast, men fint å ha.

 

Videre er jeg mer fokusert på en generelt god build. Det går for min del ann å ofre litt kraft for at en har et system med nevneverdig bedre strømforsyning. (Jeg ville valgt 750w versjonen, men ikke på lager per nå. Om TS vil vente litt kan han plukke den med seg i stedet for +50 kr.) Den er også modulær, så blir en del enklere for en nybegynner å holde orden i kassa. Kassa er også ganske god og burde være brukervennlig hvis Corsair er i det hele tatt så flinke som de har pleid å være.

 

I min mening er altså lista på et punkt hvor det som er å oppgradere er det som er enkelt å oppgradere. Ny CPU kjøler for eksempel, eller mer minne, nytt skjermkort eller lagringsplass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 970 yter en god del bedre enn GTX 960, men er også et stort prishopp. Det er også litt jalla for min del å kjøre på med skjermkort til 3-3.5 høvdinger mens du kjører den billigste strømforsyningen en fant.

 

Med 9 høvdinger som budsjett har jeg revidert ting. Jeg tenker noe ala https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1643891&su=7AF95976-A9E1-4E94-94DF-AD55AF796162

 

Lista jeg har hamret sammen nå består av forrige generasjons prosessor, men ettersom jeg ikke hadde skammet meg over å spille med en prosessor fra ~5 år tilbake bryr jeg meg lite. Det viktige er at 4690k+Z97+DDR3 er betydelig billigere kombinasjon enn 6600k+Z170+DDR4 og yter sammenlignbart, og kan overklokkes. TS sier han ikke vil overklokke, men det er mye å hente i en god prosessor, så jeg ville endret den visa, i hvertfall over et par års tid. Ikke nød for hast, men fint å ha.

 

Videre er jeg mer fokusert på en generelt god build. Det går for min del ann å ofre litt kraft for at en har et system med nevneverdig bedre strømforsyning. (Jeg ville valgt 750w versjonen, men ikke på lager per nå. Om TS vil vente litt kan han plukke den med seg i stedet for +50 kr.) Den er også modulær, så blir en del enklere for en nybegynner å holde orden i kassa. Kassa er også ganske god og burde være brukervennlig hvis Corsair er i det hele tatt så flinke som de har pleid å være.

 

I min mening er altså lista på et punkt hvor det som er å oppgradere er det som er enkelt å oppgradere. Ny CPU kjøler for eksempel, eller mer minne, nytt skjermkort eller lagringsplass.

Dette er vell uten cd-rom(går greit) og Wi-Fi?

Isåfall må jeg høre med fattern om vi kan sette opp Ethernet kabel i veggen

Lenke til kommentar

 

Aktivera nyckeln hos microsoft, lasta ned iso där, lägg in på en bootbar minnepinne och kör på! :)

 

i3 är också Skylake :)

Om jag skulle tippa, så tror JAG att den i3 faktist är snabbare i spel tack vare högre frekvens. Du skall ju heller inte överklocka och då är det i vart fall viktigt med högre frekvens. Du får 500 mhz högre frekvens, hälften i cache, 2+2 kärnor. Skall du dekoda video och ljud hade jag valt annat, då hade inte i5 4460 vart nog det heller.

 

GTX 970 mot GTX 960 är som en helt annan värld. De går inte ens att jämföra.

 

Dessutom, den listan på komplett har fel hovedkort eller cpu. De passar inte med varandra.

 

Men igen, detta är bara anbefallningar, inte menat som "detta är bättre än ditt och datt".

 

Inte glöm att köpa en riktig tube kylpasta om du skall bygga själv.

 

http://www.techspot.com/review/1087-best-value-desktop-cpu/page4.html

Søkte på "prosessor 1 vs prosessor2" (fullt navn på begge) og så på Reddit, spillvis var i5 best grunnet core

 

Drunkenvalley rettet på det lenger ned på første side der er den rette i5 linket

 

Men når har jeg ett litt vidére budsjett, så hvis du orket og sette opp en ny liste for kr 9000 hadde jeg vært takknemlig

 

Angående Windows 10, kan jeg ikke bare laste ned Grattis fra Microsoft og overføre på USB? Man kan laste ned gratis hvis man har win7 eller nyere

 

Har du en uppgradering att göra gratis skall du seff göra det. :)

 

Jag står fortfarande fast med mitt system. Ser ingen grund till att köpa ett kraftigare powersupply och MYCKET dåligare skärmkort när du skall spela spel och du knappt använder hälften av 750W på det mesta.

Skulle jag lägga mer pengar hade det varit i större hårddisk, eller en till likadan, och bättre kabinett.

 

De mest populära SSD är Samsung EVO, där 250GB går för runt 900. Klart värt det i min mening.

 

Trådlöst fungerar helt fint, men de som är bra kostar. https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/nettverk/nettverkskort/asus-pce-ac68/196810.11048/

 

Har ett själv, men som inte har väldigt hög belastning. En kamrat använder ett likadant till gaming och han får inga handikap jämfört med kabel i spel.

Lenke til kommentar

 

 

Nesten samtlige komponenter der er svakere enn det som har blitt foreslått allerede.

Var de? Hm så ikke så nøye på de andre listene. :) Men TS trenger vel også Windows? Det kunne jeg ikke se var lagt til.

 

Ellers ville jeg nok gått for en 750W strømforsyning, en på 550W kan man fort ende opp med å måtte bytte ut da den ikke er kraftig nok. Snakker av personlig erfaring. :)

Får Windows gratis
Lenke til kommentar

GTX 970 yter en god del bedre enn GTX 960, men er også et stort prishopp. Det er også litt jalla for min del å kjøre på med skjermkort til 3-3.5 høvdinger mens du kjører den billigste strømforsyningen en fant.

 

Med 9 høvdinger som budsjett har jeg revidert ting. Jeg tenker noe ala https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1643891&su=7AF95976-A9E1-4E94-94DF-AD55AF796162

 

Lista jeg har hamret sammen nå består av forrige generasjons prosessor, men ettersom jeg ikke hadde skammet meg over å spille med en prosessor fra ~5 år tilbake bryr jeg meg lite. Det viktige er at 4690k+Z97+DDR3 er betydelig billigere kombinasjon enn 6600k+Z170+DDR4 og yter sammenlignbart, og kan overklokkes. TS sier han ikke vil overklokke, men det er mye å hente i en god prosessor, så jeg ville endret den visa, i hvertfall over et par års tid. Ikke nød for hast, men fint å ha.

 

Videre er jeg mer fokusert på en generelt god build. Det går for min del ann å ofre litt kraft for at en har et system med nevneverdig bedre strømforsyning. (Jeg ville valgt 750w versjonen, men ikke på lager per nå. Om TS vil vente litt kan han plukke den med seg i stedet for +50 kr.) Den er også modulær, så blir en del enklere for en nybegynner å holde orden i kassa. Kassa er også ganske god og burde være brukervennlig hvis Corsair er i det hele tatt så flinke som de har pleid å være.

 

I min mening er altså lista på et punkt hvor det som er å oppgradere er det som er enkelt å oppgradere. Ny CPU kjøler for eksempel, eller mer minne, nytt skjermkort eller lagringsplass.

GTX 970 yter en god del bedre enn GTX 960, men er også et stort prishopp. Det er også litt jalla for min del å kjøre på med skjermkort til 3-3.5 høvdinger mens du kjører den billigste strømforsyningen en fant.

 

Med 9 høvdinger som budsjett har jeg revidert ting. Jeg tenker noe ala https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1643891&su=7AF95976-A9E1-4E94-94DF-AD55AF796162

 

Lista jeg har hamret sammen nå består av forrige generasjons prosessor, men ettersom jeg ikke hadde skammet meg over å spille med en prosessor fra ~5 år tilbake bryr jeg meg lite. Det viktige er at 4690k+Z97+DDR3 er betydelig billigere kombinasjon enn 6600k+Z170+DDR4 og yter sammenlignbart, og kan overklokkes. TS sier han ikke vil overklokke, men det er mye å hente i en god prosessor, så jeg ville endret den visa, i hvertfall over et par års tid. Ikke nød for hast, men fint å ha.

 

Videre er jeg mer fokusert på en generelt god build. Det går for min del ann å ofre litt kraft for at en har et system med nevneverdig bedre strømforsyning. (Jeg ville valgt 750w versjonen, men ikke på lager per nå. Om TS vil vente litt kan han plukke den med seg i stedet for +50 kr.) Den er også modulær, så blir en del enklere for en nybegynner å holde orden i kassa. Kassa er også ganske god og burde være brukervennlig hvis Corsair er i det hele tatt så flinke som de har pleid å være.

 

I min mening er altså lista på et punkt hvor det som er å oppgradere er det som er enkelt å oppgradere. Ny CPU kjøler for eksempel, eller mer minne, nytt skjermkort eller lagringsplass.

Har drevet å sjekket opp litt, hva med https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1644036&su=929BD01B-CD4C-4E04-A90F-D95C9AD91CD2 Endret av stener123
Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt dette fra NetOnNet:

 

9K.PNG

Hvis du ser på pc'en jeg har satt opp, ser du at jeg har satt opp en lignende list, bare billigere. msi BAZOOKA vet jeg helt ærlig Ikke så mye om, men den har gode reviews. I tilleg har den 4 ddr slots, som er bra fordi jeg har tenkt å kjøpe 2 hyperx til. Hyperx overklokkes itilegg automatisk. (Og case'n er insanly kul IMO)
Lenke til kommentar

 

Jeg ville ha valgt dette fra NetOnNet:

 

9K.PNG

Hvis du ser på pc'en jeg har satt opp, ser du at jeg har satt opp en lignende list, bare billigere. msi BAZOOKA vet jeg helt ærlig Ikke så mye om, men den har gode reviews. I tilleg har den 4 ddr slots, som er bra fordi jeg har tenkt å kjøpe 2 hyperx til. Hyperx overklokkes itilegg automatisk. (Og case'n er insanly kul IMO)

 

Du har ikke delt din liste, så det blir litt vanskelig for oss andre å gi en vurdering.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ville ha valgt dette fra NetOnNet:

 

9K.PNG

Hvis du ser på pc'en jeg har satt opp, ser du at jeg har satt opp en lignende list, bare billigere. msi BAZOOKA vet jeg helt ærlig Ikke så mye om, men den har gode reviews. I tilleg har den 4 ddr slots, som er bra fordi jeg har tenkt å kjøpe 2 hyperx til. Hyperx overklokkes itilegg automatisk. (Og case'n er insanly kul IMO)

Du har ikke delt din liste, så det blir litt vanskelig for oss andre å gi en vurdering.
Beklager, trudde jeg kunne kopiere linken fra adressefeltet, haha. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1644036&su=929BD01B-CD4C-4E04-A90F-D95C9AD91CD2
Lenke til kommentar

Jeg er i bunn og grunn enig med Omnithunder her at lista hans er god. Mye samme eller tilsvarende komponenter, men du får med en bedre kjøler + et bedre skjermkort.

 

Når det gjelder lista du hamret sammen er den 'ok', men stort sett svakere enn alternativene som har kommet ut her til veldig lignende pris. Corsair CX strømforsyningene er derimot tilbake i budsjett klassen, som jeg syns er en nevneverdig nedgradering her. Kvaliteten på selve strømforsyningen er på det beste noe gjennomsnittlig.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Jeg er i bunn og grunn enig med Omnithunder her at lista hans er god. Mye samme eller tilsvarende komponenter, men du får med en bedre kjøler + et bedre skjermkort.

 

Når det gjelder lista du hamret sammen er den 'ok', men stort sett svakere enn alternativene som har kommet ut her til veldig lignende pris. Corsair CX strømforsyningene er derimot tilbake i budsjett klassen, som jeg syns er en nevneverdig nedgradering her. Kvaliteten på selve strømforsyningen er på det beste noe gjennomsnittlig.

Ja ok, så var ikke listen min en braksuksess. Men jeg lagde den som et utgangs punkt, der den første lista er litt "billig" for så og bygge ut den. Men beklager for feil argument angående skjermkort, Omnithunder. Men DDR3 brikkene passer inn, sjekket det opp på pcpartpicker.com

 

Drunkenvalley, hvis jeg velger din liste. Kan jeg da bruke den In Win casen fra lista mi? Begge er miditårn. Hadde i utgangspunktet veldig lyst på case med vindu, men tenkt det var dyrt og utenfor min prisklasse uten å ha sjekket ordentlig opp.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å ha meninger om hvilket kabinett som er finest. Jeg har hatt mange kabinetter*, og vil si at det generelt sett bare er viktig at det oppfyller kravene dine. Ellers er det helt opp til deg, selv om jeg mener Omnithunder tilbyr en veldig god pakke med noen bedre komponenter.

 

Om ikke annet kan en alltids bytte kabinett senere. Det er ikke så komplisert når du bruker "kun" vanlige kjølere. Bare strømforsyningen da som er litt kjedelig å strekke kabler til på nytt igjen.

 

*LVL10GT, RV01, HAF XB, C70, 650D, 600T, S340, Cosmos II, Switch 810, FT03, Define R3, sannsynlig flere jeg glemmer...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...