muminim Skrevet 28. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2015 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg ein skikkelig skjerm nå, og vil bruke ca. 8k på en 1440 skjerm med G-sync og høy refreshrate. Desverre virker det som om mange av de nye skjermene fra Acer og Asus har ganske stor sjanse for problem, som mye og/eller gul backlight bleed eller IPS glow, dårlig uniformitet på farger, og som alltid døde piksler. For 8k må man nesten få et produkt som er nærmest feilfritt, og da er det ikke gøy å i tillegg få hodebry med reklamasjon/angrerett om noe ikke er som det skal væra. Det virker som om nettbutikker i Norge ikke er særlig velvillige rundt reklamasjon i det hele tatt og gjerne misviser kunder med egne garantier som er svakere enn loven, og jeg ser stadig klager både på Prisjakt og ved å google generelt. Dette ser ut til å gjelde både svenske nettbutikker som Komplett, Nettonnett og Cdon, og norske selskap som Elkjøp, Lefdal og Expert. Er det i det hele tatt noen norsk nettbutikk som er til å stole på dersom det går galt? Da spesielt mtp. backlight bleed, døde piksler. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 28. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Komplett, ser du på Demovarer kroken de har vil du legge merke til en del Acer skjermer som er returnert med slike feil... En kompis byttet skjermen sin der 3 ganger før han fikk en som var tilfredstillende.... EDIT: Ser nå det var en del Rog skjermer der, komplett har jo uansett også 45 dager åpent kjøp som ikke kan slå feil Endret 28. desember 2015 av KriZZ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2015 Akkurat nå er nok Asus PG279Q den beste, og Komplett.no det tryggeste stedet å kjøpe den. Lenke til kommentar
muminim Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) EDIT: Ser nå det var en del Rog skjermer der, komplett har jo uansett også 45 dager åpent kjøp som ikke kan slå feil Er litt slikt som dette jeg er redd for. Sjekk Kompletts åpent kjøp tilbud https://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager. Det står at varen kan undersøkes, men ikke tas i bruk. Dette er jo i beste fall misvisende da norsk lov gir oss rett til å prøve varer før eventuell retur, http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett. Ikke minst er det en tåpelig regel i forhold til skjermer, siden man må ha hatt en skjerm på i flere timer før man kan kontrollere backlight bleed siden dette har med varme å gjøre. Endret 29. desember 2015 av muminim Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2015 Loven dekker 14 dager, ikke 45. Utover 14 dager er goodwill fra butikk. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. desember 2015 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Netonnet kjørte DOA da jeg ringte inn med en Asus ROG PG279Q med for mye bleed. Tok en liten stund, (posten) men sitter nå her med en ny skjerm. (som også skal returneres grunnet mye bleed.)Edit: Har nå ringt inn igjen og fått tilsendt ferdigfrankert fraktseddel. Endret 29. desember 2015 av Caddy Lenke til kommentar
muminim Skrevet 29. desember 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2015 Netonnet kjørte DOA da jeg ringte inn med en Asus ROG PG279Q med for mye bleed. Tok en liten stund, (posten) men sitter nå her med en ny skjerm. (som også skal returneres grunnet mye bleed.) Edit: Har nå ringt inn igjen og fått tilsendt ferdigfrankert fraktseddel. Har faktisk hatt gode erfaringer med Netonnet selv med retur og slikt, men leser jeg på prisjakt er det mange som ikke er like fornøyde. Men det gjelder jo tilsynelatende alle nettbutikker i Norge, nettopp grunnen til at jeg startet tråden. Takk for alle svarene, jeg endte opp med å bestille fra Komplett, og håper jeg ikke kommer til å angre på det. Grunnen til at jeg var litt usikker på om Komplett helt fortjener sitt gode rykte er at jeg hadde noen negative erfaringer med dem da jeg bestilte en slik ferdigbygd gaming pc for mange år siden, som hadde blåskjerm-problemer fra jeg fikk den og som de ikke klarte å fikse etter to lange reparasjonsforsøk der jeg stod for frakten. Problemet fant jeg ut selv var defektiv ram, noe som man skulle tro hadde kommet fram enkelt med f.eks. Memtest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå