Gå til innhold

Får ikke koblet Windows Vista maskin


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en pc som kjører windows vista som jeg ikke har brukt på 2 år. Har koblet den opp til nettet, men får ikke gått på noen sider via chrome og firefox, får melding om at det ikke er internett tilgang. Har internet explorer 9 hvor jeg kan besøke noen sider, men uansett hvilken nettsiden jeg besøker så får jeg opp en sikkerhetsmelding om sertifikatfeil.

 

I tillegg er det mange sider som ikke er kompatibel med explorer så må bruke chrome/firefox. Får heller ikke oppdatert firefox/chrome, får popup av typen  "res://ieframe.dll" når jeg forsøker å laste ned. Fulgte noen guides via google for å fjerne pop upen, uten at det hjalp noe særlig. Noen som har noen løsninger inne?

 

Setter pris all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har en pc som kjører windows vista som jeg ikke har brukt på 2 år. Har koblet den opp til nettet, men får ikke gått på noen sider via chrome og firefox, får melding om at det ikke er internett tilgang. Har internet explorer 9 hvor jeg kan besøke noen sider, men uansett hvilken nettsiden jeg besøker så får jeg opp en sikkerhetsmelding om sertifikatfeil.

 

I tillegg er det mange sider som ikke er kompatibel med explorer så må bruke chrome/firefox. Får heller ikke oppdatert firefox/chrome, får popup av typen  "res://ieframe.dll" når jeg forsøker å laste ned. Fulgte noen guides via google for å fjerne pop upen, uten at det hjalp noe særlig. Noen som har noen løsninger inne?

 

Setter pris all hjelp! :D

Sertifikatfeil kan vel oppstå dersom ikke klokke og kalender (år, mnd) er riktig innstilt på pc

Lenke til kommentar

Skru på brannmuren igjen. Ta backup av Firefox hvis du ønsker det. Last ned og installer Firefox på nytt fra:

 

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/?scene=2#download-fx

 

 

For evt. backup av Firefox kan du bruke Mozbackup (ikke ta backup av extensions):

 

http://mozbackup.jasnapaka.com/

 

 

Gi tilbakemelding. Deretter tar vi evt. Chrome. :)

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...