Gå til innhold

Virus på mobil?


Anbefalte innlegg

Finnes det virus til mobiler??

 

Har ikke hørt om det men det som skjedde var like effektivt.

 

Skulle innstallere et office program (demoversjon) riktignok laget til 7650 men det bruker å gå bra. 1/2 veis i prosessen så avsluttet den bare. Prøvde engang til med samme resultat den gir opp på halveien. So far so good. Problemmene startet etter en restart av tlf. Det "hagler" med feilmeldinger slik at man ikke kommer inn i noen av menyene. Alt den duger til nå er å se på feilmeldingene som kommer hvert sekund. Det rare er at uten minnekortet er den helt ok.

Kan man formatere et minnekort uten å bruke telefonen (rekker ikke inn i riktig meny før neste feilmelding) eller kortleser (har ikke).

Putte det i fryseren,ta det med i dusjen, kortslutte kontaktene et eller annet??

Også kortet da som var nesten helt nytt hulk snufs......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mmm. Har egentlig ikke så mye peiling på minnekort, men går det ikke an å bruke et digitalkamera e.l for å entre kortet utenom mobilen?

 

Hadde minneproblemer med min T720. Ringesignalene kunne av og til ikke spilles av og jeg fikk ikke sletta noen av de. men det ordniet seg når jeg slettet en javaaplikasjon. jeje

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du kan fikse problemet hvis du starter telefonen i safe mode.

 

Hold inne blyant-tasten mens telefonen starter. Da har du sikkert mulighet for å avinstallere det programmet du prøvde å installere også, eller eventuelt formatere minnekortet hvis det skulle bli nødvendig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du kan fikse problemet hvis du starter telefonen i safe mode.

Hold inne blyant-tasten mens telefonen starter

 

Funket ikke. Tenkte siden du har 3650 ? at det kunne være litt anderledes på 6600. Etter å ha rotet litt rundt fant jeg ut hvordan jeg skulle formatere hele tlf. (svar,*+,def3 kappene) Det gjorde at memory kortet låste seg. Etter at koden ble tastet for å åpne kortet igjen kom feilmeldingene med 2 sekunders mellomrom istenden for 1 sekund. Det holdt til at jeg klarte å komme inn i menyene slik at jeg fikk formatert kortet.

 

Bivirkninger:

Negativt- Alt fra telefonen forsvinner ( meldinger, innstillinger,kontakter osv)

 

Positivt- Lyden på kamera(når du tar bilde) virker igjen, mmc kortet er som nytt.

 

Takk for hjelpen GeeZuZz.

Lenke til kommentar
jeg bare skriver at om ikke lenge begynner diverse 6600`r å kræsje utover norges land! samma som skjedde når ALLE fikk seg 3650 her også, gikk et par uker og den ene tråden etter den andre begynnte med: ...problem med mob...

Det kan være, men så må vi huske på at Nokia ikke har noe som helst med de probleme å gjøre.

 

Det er vel ikke datamaskinen din, eller microsoft sin feil hvis du installerer et program jeg har laget som ødelegger PC-en din? ;)

 

Det kommer nok til å dukke opp en del problemer (slik som det gjorde med 3650), men 80% av tilfellene er det 3. partsprogramvare fra håpløse leverandører som roter det til.

 

Av de resterende 20% er det stort sett brukerfeil eller "manglende" kunnskap hos brukeren sin feil (MMS/GPRS/internett oppsett og slike ting).

Lenke til kommentar
QUOTE (jmmk @ 17/11/2003 : 18:47)

jeg bare skriver at om ikke lenge begynner diverse 6600`r å kræsje utover norges land! samma som skjedde når ALLE fikk seg 3650 her også, gikk et par uker og den ene tråden etter den andre begynnte med: ...problem med mob... 

 

 

Det kan være, men så må vi huske på at Nokia ikke har noe som helst med de probleme å gjøre

 

 

Helt klart. Denne gangen var det jeg som,for å si det på godt norsk, bæsja på leggen. Neste gang er det en annen sin tur men jeg er 99% sikker på at kommer ikke til å ha noe med telefonen å gjøre. Er jo bare å lese forumet fra de siste 2 ukene alt har handlet om "brukerfeil", ok en og annen død piksel har det vært.

Man får jo tom advarsel,som man aldri leser, når man prøver å installere 3 partsprogrammer så man kan ikke skylde på andre enn seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...