Gå til innhold

Bone's Offisielle C++ hjelpetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hello...

 

en venn av meg driver å programmerer med "visual basic"

jeg bruker C og compilerer med DEV-C++ som funker for C og C++

mit spørsmål er som følgende:

hva er forskjellen på VISUAL BASIC og C, jeg mener compilatorene er jo forskjellige og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.. men

hvorfor er selve KODEN forskjellig? bruker ikke visual basic C, det bruker et annet språk?

 

 

takk :thumbs:

HackMan :thumbup:

Det er jo så enkelt som at det er to forskjellige språk ;)

Alle programmer er jo naturligvis i maskinkode, men det er flere måter å lage den maskinkoden på...

Noen språk er enklere og man har ikke alltid like god kontroll som man ville hatt hvis man hadde brukt et litt mere krevende språk...

100% kontroll har men vel ikke før man skriver det i maskinkode men det er jo nesten umulig å forstå...

Skjønte ikke helt hva du var ute etter men...

Mulig jeg har missforstått.... ;)

Lenke til kommentar
Hello...

 

en venn av meg driver å programmerer med "visual basic"

jeg bruker C og compilerer med DEV-C++ som funker for C og C++

mit spørsmål er som følgende:

hva er forskjellen på VISUAL BASIC og C, jeg mener compilatorene er jo forskjellige og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.. men

hvorfor er selve KODEN forskjellig? bruker ikke visual basic C, det bruker et annet språk?

 

 

takk :thumbs:

HackMan :thumbup:

Og du kaller deg hacker? ...

 

 

 

 

Koden er forskjellig, syntaksmessig, fordi kompilatorene parser koden på forskjellig måte. Som søppel og zirener så pent sa, det er to helt forskjellige språk. De har forskjellige måter å uttrykke seg på, forskjellige metoder, teknikker, forskjellig design osv.

 

Visual Basic (programmet) er skrevet i C++. Så vidt jeg vet blir koden kompilert til maskinkode, slik som C++. (Tiden da C++ ble kompilert til C er "long gone". Den har forøvrig aldri eksistert, for da het det "C with Classes")

 

"...og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.." -- Mener du lagd eller lagt? Hvis du mener lagt - hva mener du med det? Hvis du mener lagd, mener du dokumentasjon eller "fancy features", slik som mangel på pointers?

 

Som et lite notabene: Det heter "kompilere" og "kompilator". Norsk mål ska me i Noreg hava, og ikkje lenger med americanaren kava!

Som et lite meta-notabene: Jeg er strengt imot sidemål.

Lenke til kommentar

hehe ja her ble det fort tilbakemeldinger ja, haha...

 

jaja..

det jeg egentlig mente:

Jeg trodde at Visual basic og en vanlig C compilator begge brukte språket C...

lurte egentlig bare på om C og visual basic C var det samme.... noe det ikke var...

 

+ viste ikke helt hva folk her kunne..

måtte prøve å "utdype" spørmsålet mitt litt...

noe som gikk i dass...

takk ;)

Lenke til kommentar

med "hjelpe greier" mener jeg, at når du skriver så kommer det opp hjelp til alle funkjsonene, og alternativer osv... halve "visual basic" består jo bare av

"hjelpe stuff" osv... hvis du glemmer koder og sånt..

+ at hvis du skriver noe feil så blir det rødt, sånn at du slipper å lete gjennom hele koden, etter at du har compilert og fått error, "eller "KOMPILERT" eller hva **** noen sa...

Lenke til kommentar
med "hjelpe greier" mener jeg, at når du skriver så kommer det opp hjelp til alle funkjsonene, og alternativer osv...

 

Dette har absolutt ingenting med selve språket å gjøre, men alt med valg av editor/IDE å gjøre.

 

http://www.google.com/search?q=code+completion

 

Foreslår at du holder deg til konkrete spørsmål innenfor emnet C++ .. heh

Endret av søppel
Lenke til kommentar

.. bah ..

 

Dev-C++ IDE'et har noen bøggs som alt annet. Blandt annet vises ikke (feil)meldinger fra kompileren riktig.

 

Nå har det riktignok kommet ut en ny versjon siden sist jeg testet. Kan hende de har rettet opp i det.

 

..ingen(ting) er best, eller perfekt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Men siden jeg antar du skal bruke det til noe skummelt, sier jeg ikke mer enn at du får ta en titt på MSDN

 

EDIT: Disclaimer: Jeg vet ikke om du finner noe der, men jeg antar du gjør det. Hvis du vil ha en prosess som kjører i bakgrunnen, men som fortsatt er synlig i Task Manager (jeg anser ikke dét som så skummelt), kan du alltids bruke SDL (www.libsdl.org):

 

#include <SDL.h>
#include <stdio.h>

int main()
{
   if (SDL_Init(0) != 0) return 1;

   printf("Dette blir lagret i stdout.txt, og ingen ser noen ting.\n");

   /* Se, vi tar pause i fem sekunder, og allikevel er jeg usynlig */
   SDL_Delay(5000);
return 0;
}

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...