ebso86 Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 Jeg oppdaget i går til min store fortvilelse at min installasjon av XP-prof. gir blåskjerm (som forsvinner så fort at jeg ikke får lest noe) og rebooter 2 sek. etter etter at den "loading" logoen er ferdig. Har installert XP-prof. på den andre harddisken også, til nødbruk og gjenoppretting. Men problemet er nå at jeg kan ikke engang gå inn på "c:" der den installasjonen av windows som jeg bruker ligger. Kommer isteden opp, "C: er ikke formatert, vil du formatere nå?" Hva i all verden har skjedd her, og ikke nok med det, den andre installasjonen av XP som jeg bruker i nødssituasjoner er blitt så UFATTELIG treg at det er såvidt jeg orker å bruke det. Bruker 5 minutter på å boote og opptil 10-15 sek. for å vise menyen som skal komme når du høyreklikker på noe. Først trodde jeg det var fordi det ikke var noe tilgjengelig virtuelt minne på "D:" så jeg slettet over en GB med filer. Er blitt betydelig raskere men fremdeles kan jeg ikke engang bruke MSN. Noen som kan hjelpe meg? Er stasjon "C:" ødelagt? Trenger desperat hjelp. Mvh. Erik
CastorFiber Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 last ned analyseprogrammet fra wd og kjør det. Det finnes en windows- variant, og en DOS- variant...
ebso86 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Skrevet 16. november 2003 Har prøvd det programmet før og jeg skjønte null og niks av det.
CastorFiber Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 Da bør du kanskje få noen som skjønner hva som skjer til å hjelpe deg? Programmet gir det mye mer og bedre hjelp enn det du kan få her i forumet ut i fra hva du beskriver.
osse-mon waits for alice Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 Ja.. Last ned programmet, og test det på nytt... Eventuelt lever disken til en butikk som kan se på den for deg... Koster gjerne et par 100-lapper, men IMO er det verdt det!
X672 Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 har hent meg mange ganger men ikkje med C: da Eg har brukt ett programm som heter "GetDataBack" for NTFS og FAT32 den har alltid funne filene mine att men du må lagre dei på ein anna harddisk for å så formatere den og kopiere filene tilbake programmet brukte neste 2 time å scanne min 120GB harddisk ( hadde 103GB med filer på den) og noen timer på å kopiere dei til ein anna harddisk
ebso86 Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 (endret) har hent meg mange ganger men ikkje med C: da Eg har brukt ett programm som heter "GetDataBack" for NTFS og FAT32 den har alltid funne filene mine att men du må lagre dei på ein anna harddisk for å så formatere den og kopiere filene tilbake programmet brukte neste 2 time å scanne min 120GB harddisk ( hadde 103GB med filer på den) og noen timer på å kopiere dei til ein anna harddisk så hvis jeg ikke har 40 gb ledig på en annen disk så får jeg ikke gjort noe som helst? Går det an å ta ut det viktigste av filene og legge på en annen disk, altsp ta litt av inholdet og flytte over? PS. holder på å scanne disken med Getdataback NTFS 2.22 nå. Mvh. Erik Endret 17. november 2003 av ebso86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå