Gå til innhold

Problemer med minne


Helvetica

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For et par mnd siden satt jeg sammen en maskin. 

Den har fungert meget bra, men til tider har jeg lagt merke til at jeg har et ganske høyt minne-forbruk. Får også opp varslinger om at maskinen har lite minne etc. Som regel spiller jeg World of Warcraft, CS:GO, Arma 3 etc. på maskinen. Nå fikk jeg også opp varsel om lite minne når jeg kun hadde Adobe Photoshop (med ett bilde) oppe...

 

Jeg har planlagt å kjøpe inn enten 2x4GB til, eller evt. 2x8GB. Men jeg mener å ha lest at 8GB burde holde for min del, jeg bruker da ikke noe som skal ta SÅ mye minne?

 

Ser i oppgavebehandlingen min at under "Brukere" viser den ca 3GB bruk, mens under "Ytelse" viser den nærmere 7GB... Noe som gjør at jeg lurer på om noe kanskje er galt? Ser for så vidt også at prosessor viser kun 0,5% på meg men 31% totalt, så er vel noe mer i bakgrunnen som kanskje ikke vises under "Brukere".

 

post-179221-0-75553700-1450320599_thumb.jpg

 

Komponentene mine står i signaturen min.

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Skal ta en titt på innstillingene til Photoshop, selv om jeg fortsatt ikke helt forstår hvorfor det vises to forskjellige målinger under "brukere" og "ytelse"?

 

Et prosessorspørsmål, om det er lov: Er det vanlig at "Tjenestevert: Lokalt system (17)" har 30%+ prosessorbruk? 

Med World of Warcraft, Chrome, Skype og Spotify oppe har jeg altså 91-98% prosessorbruk... 

Endret av Helvetica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...