Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble ekstra ryggelys


Morkiewow

Anbefalte innlegg

Hei

 

På min Golf 4 2000 modell så er det sota baklykter(kjøpte den med de lyktene) og ryggelyset er veldig dårlig da. Kan man montere ekstra lys i bakruta og koble seg inn på ledningen til orginale ryggelyset ved hjelp av en strømtyv? Eller wago da, samme hvordan kobling egentlig. Men ville bare høre med tanke på om ledningene ikke tåler belastningen eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ledningen ikke tåler belastningen? Dette er helt avhengig av hva du skal montere av lys det...

Skal du opp med en 100W lyskaster eller en 5W LED lyskaster? Som du skjønner er det iallefall mest fornuftig å velge en lyskilde som trekker LITE effekt! En LED belaster ledningsnettet og foregående sikringer mye mindre enn en lykt basert på halogenpære®.

 

Hvorfor ikke vurdere et ryggekamera? De nyeste kameraene trenger ikke mye lys før de gir deg et veldig bra bilde og så slipper du å bruke speil eller snu deg!  :)

Jeg har noe av det samme problemet med sota ruter som gir veldig lite sikt bakover men med kameraet ser jeg alt som skjer! 

Lenke til kommentar

Det trodde jeg også! Men nei, du får et bra kamera til en brukbar pris hvis du sjekker litt! Du kommer langt med et par hundrelapper fra ebay (eller lignende tjenester) men her koster ting som trådløst og skjermtype ofte ekstra..

Jeg hadde heldigvis display på stereo'en så jeg trengte bare kamera med kabel. Kjøpte vel mens dette var dyrere men selve kameraet med kabel kom den gangen på under 200,- ink frakt (dette var den gangen da det var max 200,- pr pakke)

Hadde vært mye lettere med trådløs bildeoverføring men det tenkte jeg ikke på når jeg kjøpte.

Du får også innvendig speil MED display for dette bruket.

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...