Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date fra helvete


Anbefalte innlegg

Mitt syn på politikk, religion osv. var noen av tingene han kritiserte meg for. 

Anonymous poster hash: 47fc1...124

Politikk og religion er et veldig skummelt tema, spesielt om det er noen man ikke kjenner. Det er lett å bli misforstått, og det er lett å føle at man blir kritisert og møtt med negativitet når det KAN være engasjement. Det er også lett å forhåndsdømme folk basert på uttalelser innenfor dette temaet. Jeg sier ikke at det er det som er tilfellet her, fordi jeg kjenner verken deg, han eller situasjonen.

 

Men det er en mulighet for at det kan ha blitt mistolket som kritikk, og at det kanskje ble en litt irritabel diskusjon. Strengt tatt var du jo beruset, alkohol gjør deg dummere og mindre oppmerksom. Jeg dømmer deg absolutt ikke, jeg har brukt alkohol for å hjelpe meg med nervøsitet i sosiale situasjoner selv - og når du sier du var brisen så er du ikke veldig beruset.

 

Men det er alikevel veldig interessant å se hvordan folk er så kjappe med å dømme noe og noen som de ikke kjenner og samtidig kalle dette for "stalking". Om noen er litt pågående/utålmodig med SMS, så må ikke det bety at de er en creepy stalker som kan møte opp på døra hver dag og følge etter deg hvor enn du går.

 

 

Slik jeg ser det har du to tilnærminger til dette her:

1. Dropp hele greia, du ser ikke poeng i å bli mer kjent med han eller kontemplere over situasjonen som befant seg. Da ville jeg ha skrevet at du ikke følte det klaffa. Gjør du noe mer ut av det vil det kunne virke som om du er usikker og ikke har bestemt deg enda.

 

2. Se om det er noe mer, eller snakke om hva som skjedde. Kanskje var det en misforståelse, og at han ikke hadde som intensjon eller ønske om å kritisere deg. Jeg kjenner mange som kan si ting som høres ut som en direkte bemerkelse, men som bare er måten de snakker på. Folk er forskjellige, og noen ganger kan man tråkke på folk uten at man mener det. Du virker ikke som typen som vil konfrontere folk, så jeg antar at du helt går for nr. 1. Og det er ditt valg.

 

 

Igjen, jeg kjenner jo ikke situasjonen, synes bare vi er for kjappe til å dømme. Jeg har sett nok tvetydige situasjoner til å vite at ting ikke alltid trenger å være slik det ser ut ved første tanke.

 

 

 

Personlig syns jeg at å blokkere folk er dumt.

Er jo bare å skrive en melding med at du syns daten var dårlig og at du ikke ser noen vits i å fortsette?

Enig. Det er å unngå noe ubehagelig, og skaper jo bare mer spørsmål for motparten enn svar. Si det sånn du føler det, selvsagt på en høflig måte, og hvis det ikke aksepteres og han møter opp på jobben din og følger etter deg på vei hjem er det bare til å blokkere han og ringe politiet. Men det virker ikke som sistnevnte er sannsynlig, som oftest er det ikke det. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, TS er ikke interresert, hun har vært veldig tydelig på det. Hun beskrev fyren som masete og at han skrev meldinger hvert 5. sekund.

 

Han er veldig sånn om jeg ikke svarer innen 5min på melding, så er han med en gang på facebook å skriver. Svarer jeg ikke der heller innen kort tid så maser han om det er noe galt og spammer som en galning.

 

Greit nok at du prøver å være diplomatisk, skjønner greia, men jeg tror ikke punkt 2 på det du skrev er noen god idè i denne situasjonen.

 

Edit; Jeg slengte inn det bildet siden jeg ikke tror at du leste svaret fra TS, som står i sitatet ovenfor. En ting å være bevisst på ulike potensielle sider av saken - en annen å være naiv.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

FYYYYFAEEEEEEEEN, ny oppdatering!!!

Han dukket faen meg opp på treningssenteret mitt, som er 2timer unna han, og han spurte igår for å forsikre seg om at det var der jeg trente. Har enda ikke svart han, og hva i all verden gjør jeg nå? Jeg løp bokstavelig talt hjem, og jeg skjelver fortsatt. Fy faeeeeeeeen, er helt sykt dette her.



Anonymous poster hash: 47fc1...124
Lenke til kommentar

Kutt all kontakt. Leste en blogg om ei jente som hadde truffet en lignende person ifra Narvik som var en psykopat.

 

Jeg må jo si at han ikke kan gjøre noe sånt? Hvem i alle dager dukker opp sånn om en person ikke har svart deg på meldinger? Tenk om han finner ut hvor jeg bor eller dukker opp på skolen min? Jeg er drit redd nå, tør så vidt gå ut med søpla.

 

Edit; glemte visst anonym, men driter i det akkurat nå.

Endret av biscotti
Lenke til kommentar

Høres ganske drøyt ut å møte opp på treningssenteret 2 timer unna. Her ringer det en bjelle. :p

 

 

Vel, TS er ikke interresert, hun har vært veldig tydelig på det. Hun beskrev fyren som masete og at han skrev meldinger hvert 5. sekund.

 

Han er veldig sånn om jeg ikke svarer innen 5min på melding, så er han med en gang på facebook å skriver. Svarer jeg ikke der heller innen kort tid så maser han om det er noe galt og spammer som en galning.

 

Greit nok at du prøver å være diplomatisk, skjønner greia, men jeg tror ikke punkt 2 på det du skrev er noen god idè i denne situasjonen.

 

Edit; Jeg slengte inn det bildet siden jeg ikke tror at du leste svaret fra TS, som står i sitatet ovenfor. En ting å være bevisst på ulike potensielle sider av saken - en annen å være naiv.

 

Selvsagt tenker jeg jo tanken, men jeg misliker å skulle ta et definitivt standpunkt når jeg ikke har et sikkert grunnlag til å gjøre det. Jeg fokuserer på å være objektiv, og unngå å påvirke folk til å gjøre enten ditt eller datt (selvsagt med unntak av hva jeg mener er etisk etikette osv.). Man må ta et "educated choice" selv.

 

 

 

Virker som om paranoiavinklingen min hadde mer rett enn fornuften til en del andre :whistle:  Klar for noen tips som får delvis sinnsyke mennesker til å holde seg vekk?

Sikter du til meg var dette bare én sannsynlig mulighet blandt andre.

 

Jeg mener man må velge ord med omhu i slike situasjoner (har møtt litt av hvert i mitt ex-yrke), og ikke lage rom for misforståelse eller antydninger. Altså ved å uttrykke seg ikke-provoserende, klart og konsis. Og ikke fremstille seg selv med usikkerhet, og samtidig ikke på en utfordrende måte.

 

 

Ikke sant!! Fysøreeen, jeg døøøør... Dette er helt sykt! Er så sykt redd

 

 

Anonymous poster hash: 47fc1...124

Synes du skal tenke på hvilken informasjon du faktisk har gitt han. Hva vet han om deg? Og har du gitt uttrykk for at du ikke ønsker noe mer kontakt?

 

Jeg synes ihvertfall det kan være smart å gi klart uttrykk for dette, bare ikke på en provoserende måte, du vil jo ikke at han skal tro at dere har noe på gang om du ikke ønsker noe mer kontakt med ham og når han kan ha en skrue løs.

 

EDIT: J-- sier det jeg ville fram til på en god og klar måte.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg vil jo tro at å ikke svare på meldingene du sender gir en pekepinn på at jeg faktisk ikke vil ha noe med deg å gjøre, selv om jeg kanskje burde ha sagt ifra ordrett, men dette er jo bare helt sykt? Det er jo faen meg drøyt! Dukke opp et sted hvor jeg er fordi jeg ikke svarer på meldinger!!!

Lenke til kommentar

Jeg vil jo tro at å ikke svare på meldingene du sender gir en pekepinn på at jeg faktisk ikke vil ha noe med deg å gjøre, selv om jeg kanskje burde ha sagt ifra ordrett, men dette er jo bare helt sykt? Det er jo faen meg drøyt! Dukke opp et sted hvor jeg er fordi jeg ikke svarer på meldinger!!!

Nei, fordi ved å ikke gi respons så kan det åpne for mange antydninger. Det sier seg selv at vedkommende ikke tok dette som et hint om at du ikke ønsket mer når han møter opp slik du beskriver.

 

Derfor er det viktig at du gir beskjed, og ikke skaper usikkerhet. Jeg vedder også på at du har opptrådd med høflighet og normal sosial etikette noe som også strider imot "hintet" med at du ikke svarer på meldinger etc. Kanskje er vedkommende veldig framgående og lett føler seg "hjemme" med andre folk, en veldig ekstrovert type som har mindre sosiale hemninger enn folk flest?

 

 

Mulig jeg har en litt for høflig og prinsipiell tilnærming til slike ting, men hva om du skriver noe sånt:

 

"Hei, har vært opptatt. Synes ikke det klaffet mellom oss, og ønsker ikke å ta det videre.

 

Mvh, navn."

 

Kort, konsis og passe formelt (som da signaliserer at dere ikke er buddies). Men hør på hva de andre sier også.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som om paranoiavinklingen min hadde mer rett enn fornuften til en del andre :whistle:  Klar for noen tips som får delvis sinnsyke mennesker til å holde seg vekk?

Sikter du til meg var dette bare én sannsynlig mulighet blandt andre.

 

Nei, absolutt ikke. Mine svar var mye mer paranoidvinklede enn alle de andre svarene her. Jeg prøver egentlig ikke å påvirke jeg heller, bare sier det første som kommer inn i hodet mitt basert på informasjonen jeg får. Hva folk gjør med svarene mine er ikke min sak, jeg tar det som en selvfølge at folk bruker sunn fornuft selv før de tar imot råd fra et nettforum ;)

 

TS; Du må ta dette alvorlig fra første stund. Hvis dette eskalerer og du ikke er føre var så kan det ende riktig så ille. Jeg er enig med AdNauseam at man må se saker objektivt så ikke bli helt spinnvill i toppen og ansett livvakter med en gang heller. La det gå for denne gang, men ikke mer. Noen stalkere ser på avvisende svar som det motsatte så hvis det er en gal mann du har med å gjøre så merker du det fort hvis du avviser ham.

 

For all del, ikke prøv å presenter avvisningen pent. Vær skikkelig direkte og skriv at du absolutt ikke er interresert, du vil ikke møte ham igjen under noen omstendighet, det var ikke noe kjemi etc.

Lenke til kommentar

Noen stalkere ser på avvisende svar som det motsatte så hvis det er en gal mann du har med å gjøre så merker du det fort hvis du avviser ham.

Jeg tror også at slike individer i stor grad kan se på mangelen av respons og spesielt mangelen på et standpunkt fra motparten som et signal om at du er "good to go". Så ta et standpunkt, det er ganske åpenbart at vedkommende fortsatt ser muligheter her.

 

 

 

Mindre relevant innhold her:

Jeg prøver egentlig ikke å påvirke jeg heller, bare sier det første som kommer inn i hodet mitt basert på informasjonen jeg får. Hva folk gjør med svarene mine er ikke min sak, jeg tar det som en selvfølge at folk bruker sunn fornuft selv før de tar imot råd fra et nettforum ;)

Helt enig. :yes: Man må kunne forvente at hva man sier drøftes av andre og ikke blir slukt rått.

 

Min tilnærming til det er å fokusere på nyanser og objektive perspektiver fremfor å nødvendigvis uttrykke min eksplisitte mening. Ikke noe galt i noen av delene. Er glad for at vi har begge deler.

 

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Da var meldingen sendt hvor jeg avklarte at jeg ikke var interessert og da ser ingen grunn til å ta det videre. Null kjemi var det og. Håper han virkelig tar hintet nå, dette er grusomt ekkelt... Fyyf... Hvem gjør noe sånt, det er jo helt vilt. 

Det er "hint"-tankegangen din som er problemet. Er ikke alle som følger sosiale normer, og forstår hint. Noen trenger klare beskjeder, og om du ikke gir det, ser ikke de noen tegn til at ikke ting er som de skal.

 

Godt du har sagt ifra nå. Får håpe du gjorde det tydelig nok :-)

Lenke til kommentar

Da var meldingen sendt hvor jeg avklarte at jeg ikke var interessert og da ser ingen grunn til å ta det videre. Null kjemi var det og. Håper han virkelig tar hintet nå, dette er grusomt ekkelt... Fyyf... Hvem gjør noe sånt, det er jo helt vilt. 

 

Ikke for å være slem, men dette er god underholdning på en kald og mørk lørdagskveld. Jeg håper virkelig det ordner seg, hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar

Da var meldingen sendt hvor jeg avklarte at jeg ikke var interessert og da ser ingen grunn til å ta det videre. Null kjemi var det og. Håper han virkelig tar hintet nå, dette er grusomt ekkelt... Fyyf... Hvem gjør noe sånt, det er jo helt vilt.

Bra. :)

 

Da gjenstår det jo å se hva responsen blir. Hvis han ikke gir seg så er det tydelig at han ikke forstår når nok er nok.

 

Forhåpentligvis er det noen som var altfor, altfor ivrige og ble revet med. Og forhåpentligvis aksepterer at du ikke ønsker å ta det videre. Har på følelsen at sistnevnte ikke skjer.

 

Men ikke ta sorgen på forskudd. Du ser tidsnok hvilken retning dette tar.

 

 

Oppdatér oss er du snill, vi på forumet liker å vite hvordan ting ender. :p

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...