Gå til innhold

[Løst] Gaming pc på budsjett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min nåværende stasjonære pc har gått dukken og jeg planlegger en erstatter. Jeg er til daglig student og bruker den stasjonære pcen til skriving ca. 2/3 av uken og litt CS:GO nå og da. Så pc på budsjett er stikkordet her.

 

Jeg har laget en liten liste over nye komponenter:

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=234415&view=b

 

Som sagt, jeg spiller lite og CS:GO er det det eneste spillet som jeg har noe interesse av å spille. Så mitt spørsmål er:

1. Er disse delene gode nok til at jeg får en glatt og fin spillopplevelse når jeg spiller CS:GO?

2. Vil jeg kunne holde en stabil FPS på 100+ ?

3. Noen endringer å anbefale?

 

Kan også legge til at jeg spiller med lave grafikk innstillinger.

 

Takk på forhånd! 

Endret av magr187
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ha satset på et litt kraftigere skjermkort. I tillegg bør du ta med en tredjeparts CPU-kjøler som passer inn i ditt kabinett, da denne prosessoren er veldig overklokkingsvennlig. Her er et forslag fra NetOnNet:

 

Er nok ikke så dumt å legge på noen ekstra hundrelapper å få et 750 ti, nei. Takk for dine forslag.

Lenke til kommentar

Dere er vel klar over i 2500k eller FX 8350 trenger ikke å koste skjorta på bruktmarkedet?

Er jo over 3 år siden de kom på markedet.

 

Samme gjelder HD 7950\HD 7970 og R9 280x.

8 GB ram burde heller ikke koste mye, det er bedre kjøp en pentium.

Ellers sjekk i3-i5 prosessor trenger ikke å være haswell kan godt være ivybridge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er vel klar over i 2500k eller FX 8350 trenger ikke å koste skjorta på bruktmarkedet?

Er jo over 3 år siden de kom på markedet.

 

Samme gjelder HD 7950\HD 7970 og R9 280x.

8 GB ram burde heller ikke koste mye, det er bedre kjøp en pentium.

Ellers sjekk i3-i5 prosessor trenger ikke å være haswell kan godt være ivybridge.

 

Ja, tenkte på om jeg kanskje skulle ta steget opp på en i3 eller i5 da jeg ikke har noe erfaring med overklokking.

 

Jeg har jo dette kortet fra før: https://www.komplett.no/product/751389#

Det har fungert veldig bra på f.eks BF3 og CSGO, det eneste som egentlig har dratt ned er CPUen som kom ut i 2009.

 

Tenker om det kanskje kan være en idé å prøve å benytte dette skjermkortet med en ny CPU for å se om det kanskje kan være en midlertidig løsning?

Endret av magr187
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...