Gå til innhold

Erfaring med Garmin Fenix 3?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en treningsklokke for å  begynne med mer kondisjonstrening og har en stund sett meg ut denne som ønske nr. 1.

Litt av årsaken til at jeg vurderer denne er at jeg vil ha en klokke jeg føler meg komfortabel med i alle situasjoner også utenom trening og designet på denne likte jeg godt.

 

En ting er bilder, men hvordan er den egentlig å bruke på tredemølla og andre former for trening samt hvordan er den å bruke i hverdagen?

Er pulsmålerne i disse klokkene gode nok eller bør man alltid bruke belte i tillegg? Er GPSen grei nok ift. uteaktiviteter? 

 

Jeg har i det siste også vurdert å kanskje gå for en smartklokke som har egen pulsmåler og innebygd GPS men jeg ser for meg at en skikkelig trenignsklokke vil kunne tåle svette, fukt og evt. regn mye bedre?

 

Andre jeg har titte litt på men som er lenger ned på ønskelisten er:

- Suntoo Traverse

- Garmin Forrunner 920XT (ikke helt der ift. mine designønsker)

- Suntoo Ambit 3 (litt "plastic").

- Polar V800

 

Jeg har pulsbelter fra Garmin, Suntoo og Wahoo. Jeg har i utgangspunktet en del  utstyr til Garmin og ser det som en fordel å prøve å holde meg der så det ikke blir for mye hummer og kanari ift. kompabilitet, treningslogging osv. Jeg kommer i kke til å drive med utpreget løpstrening ift. kondisjon og vil bruke klokken til alt mulig av treningsaktivitet ute og inne. Ift. sykling har jeg dog en Edge men greit at klokken skal kunne brukes om Edge er glemt eller tom for strøm etc.

Garmin Tactix virker også interessant på flere områder men spørs om den har treningsfunksjonalitet i særlig grad.

 

Generelle ønsker:

- Jeg vil helst ha innebygd GPS ifb. med uteaktiviteter men gjerne med mulighet til å deaktivere GPS.

- innebygd pulsmåler men hvis disse generelt sett er dårlig kan jeg liksågodt bruke noen av beltene jeg har.

- kompatibel med garmin, wahoo eller suntoo pulsbelter da jeg helst ikke kjøper fler av disse.

- vantett i en viss grad om man skulle falle ut av kajakk, svømme/bade eller falle i sølepytter ol.

- ripebestandig slik at den tåler litt juling om man faller, kommer borti vegger ol.

- Ikke så tung at man har blåmerker på håndlettet etter en aktiv økt.

- Bra reimfester og slitesterk og god reimlås.

 

 

EDIT:

Den må også tåle å tas av og på opptil flere ganger om dagen da jeg ikke sover eller dusjer med klokke på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fenix 3 har ikke innebygget pulsmåler, du må bruke pulsbelte. Det gjelder vel alle de andre du har listet opp også. Hvis du vil ha innebygget pulsmåler i klokka er f.eks. Garmin Forerunner 235 et alternativ.

 

Når det kommer til pulsbelter bruker Garmin ANT+, det gjør også eldre Suntoo klokker (Ambit 1 og 2). Nyere suntoo (Ambit 3) bruker Bluetooth Smart. Polar har sin egen standard men noen klokker brukker også Bluetooth tror jeg. 

 

Anbefaler å lese noen tester på http://www.dcrainmaker.com/

 

Har selv Fenix 3 og er fornøyd med den. Men bruker den bare til trening, ikke til vanlig.

Lenke til kommentar

Ah, jeg begynner faktisk å helle litt mot en smartklokke i steden. Er egentlig mest ute etter en klokke jeg kan bruke til flere ting som eks. også å spille av musikk med når jeg trener inne med trådløse øretelefoner. Telefoner blir for store å drasse på når jeg trener og det å kjøpe treningsklokke+mp3/ipod avspiller blir litt unødvendig.

 

Tror jeg dermed kommer til å gå for en smartklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...