Gå til innhold

Philips 55pus7600/12


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte denne tv'en på black friday hos komplett, men har litt problemer med den.

 

Har en samsung hjemmekino som den er koblet opp med, med hdmi 2.0 (som igjen har konsoller koblet til igjennom den. funker fint (ikke sikkert dette er relevant, men nevner det i tilfelle))

 

Bruker netflix appen på tv'en, da den støtter 4k, men enkelte ganger når jeg skal eks spille, og skifter hdmi, så kommer det opp "Hdmi x" (hvor x er 1-4) men ingenting mere. Svart skjerm. Hører lydene i bakrunden helt fint, men ingen bilde.

 

Har prøvd og brukt alle hdmi ingangene, men uten hell.

 

Tar jeg og slår av og på tv'en med fjernkontrolleren (kjapp oppstart) så er det akkurat det samme.

Slår jeg den av bak eller tar strømmen derimot (full oppstart) så funker det. Da har jeg bilde å lyd, alt er som det skal.

 

Så hvis jeg eks velger hdmi x, og går tilbake til tv'en, så kan den plutselig ikke funke igjen. Svart skjerm, så må prosessen repiteres.

 

Sjekket etter updates på tv'en, og den er oppdatert med nyeste version.

 

Noen andre som har denne tv'en (eller som generelt vet), og vet hva problemet er?

Er dette en produksjonsfeil, eller annet?

 

 

På forhånd takk :)

 

 

Edit: Har også prøvd å koble til pc'en med hdmi (for å prøve en annen enhet) men samme resultat. Svart skjerm.

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har samme tv men ikke din setup da jeg har en eldre Yamaha receiver.

 

Generelt kan jeg si at jeg sliter stort med lyden på min og i det hele tatt få lyden ut via heim arc eller optisk mulighet.

 

Tyven er bra, men programvaren som kommer med har ingen ende på antall bugs. Jeg jobber som software tester og nivået programvaren er på virker som en ustødig beta versjon.

 

Jeg ville lagt til en detaljert beskrivelse av problemet på Philips sine supportsider og håpe på en fiks. Virker som det er mye problemer rundt bytte av input og kilder. I tillegg til mye annet.

 

Jeg har egentlig gitt opp smart tv funksjonaliteten på denne versjonen av programvaren. Håper at neste versjon har fikser da jeg bare blir forbannet i forsøkene på å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også problemer med denne Tv`en, Men da på 65"

 

Kjøpte den også fra komplett.no under Black Friday.

 

Mitt problem er at svært ofte, så å si hver morgen. Så vil ikke Tven skru seg på, den bare henger seg på philips logoen. Drar ut å plugger inn kontakten igjen så løser det seg. Noen andre som har opplevd det samme? Skal ikke være sånn på en ny TV i denne prisklassen.

 

Vet fra Philips sitt forum at svært mange er misfornøyd med ulike problemer på denne modellen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også problemer med denne Tv`en, Men da på 65"

 

Kjøpte den også fra komplett.no under Black Friday.

 

Mitt problem er at svært ofte, så å si hver morgen. Så vil ikke Tven skru seg på, den bare henger seg på philips logoen. Drar ut å plugger inn kontakten igjen så løser det seg. Noen andre som har opplevd det samme? Skal ikke være sånn på en ny TV i denne prisklassen.

 

Vet fra Philips sitt forum at svært mange er misfornøyd med ulike problemer på denne modellen.

 

Jeg har hatt samme problem som deg. Kontaktet Philips som etterhvert sendte saken over til NEISA. De sendte reparatør hjem til meg, og vedkommende byttet hovedkortet (eller noe slikt). Siden har jeg ikke hatt problemer med frys under oppstart. Men jeg har fortsatt problemer med at HDMI kan gå i svart. Tror det bare skjer når man leker med innstillinger, eller switcher mellom Home/Apper og HDMI.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange HDMI komponenter kan av og til slite med handshaken sin.

Har alltid slått dette av hvis komponenten gir meg muligheten til det, og har aldri opplevd problemer etter at jeg har slått dette av.

Har hatt mange TVer og komponenter.

 

Som standard kalles dette HDMI CEC, men enkelte produsenter har andre navn. Husker ikke hva Phlips kaller sin versjon av den, selv om jeg har Phlips TV selv. Normalt noe med Link. CEC er for at komponentene skal kunne prate sammen over HDMI kabelen, slik at du med forskjellige merker kan bruke 1 fjernkontroll osv. Dette lager litt for ofte krøll. Den gjør også at mange komponenter stiller seg inn etter hva mottakere kan ta i mot av signaler, og kan da lage krøll, spesielt med noen eldre komponenter (Men det problemer er det mindre av i dag heldigvis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...