Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows laster ikke inn etter bytte av HDD

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

Jeg har to SSDer og tre harddisker installert i datamaskinen min. En SSD for OS og en for spill. Samtlige tre harddisker blir benyttet for "dum" lagring av bilde/video og inneholder ikke noe annet enn dette. Fredag som var kjøpte jeg inn tre nye harddisker for å erstatte disse (av forskjellige grunner). Jeg har nå nettopp tatt ut de gamle diskene og satt i de nye, men når jeg forsøker å starte datamaskinen nekter Windows å starte opp. I stedet kommer jeg rett inn i BIOS uten noen form for feilmelding.

Da OS-disken står i akkurat som før og er helt uberørt av harddisk byttet bør jeg vel kunne komme inn i Windows på vanlig måte(?). Alle diskene (HDD og SSD) listes korrekt i BIOS og ser ikke ut til å ha problemer. 

Dette har jeg gjort/forsøkt:

- Bekreftet at "boot priorities" er korrekt

- Forsøkt å starte datamaskinen med kun OS-disken koblet til

- Diverse innstillinger i BIOS (byttet fra AHCI til IDE, lastet standardverdier (default values) osv)

- Sjekket at alt av kabler og øvrig maskinvare sitter fast/korrekt

- Kjørt en reparasjon med Windows-USB (kommandoen "bootrec.exe /scanos" finner OSet)

Noen som har peiling på hva dette kan være? Håper virkelig å unngå en reinstallasjon av Windows. Alle tips blir mottatt med takk =)

Hovedkort: Asus Z-97 A

Disker: 2x Samsung 830 pro (128GB)

1x Seagate Barracuda (4TB)

1x Seagate Barracuda (2TB)

1x WD black (2TB)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...