MantaRay Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kjøpte akkurat en Maxtor MaxLine2 250GB SATA disk, og siden jeg ikke har SATA kontroller integrert på hovedkortet, kjøpte jeg en Highpoint Rocket 1540 SATA Controller. Jeg installerte kontrollerkortet og driverne, og alt ser ut til å fungere bra. Men da jeg kobler på Maxtordisken (på kontrolllerkortet) får jeg bsod med en gang jeg kommer inn i windows. Noen ganger kommer blåskjermen 7-8 sec etter jeg har logget inn i Windows, andre ganger kommer den før jeg i det hele tatt får rukket å logge meg inn. Hva er problemet her? Jeg kjører Windows XP Pro SP1 med alle oppdateringer. Driverne til SATAkontrolleren er de nyeste tilgjengelig. Maxtordisken kommer frem uten feil i Kontrolllerkortets BIOS, den er altså ikke DOA. Jeg har prøvd å flytte om på PCI kort, for å løse evt IRQ problem. Harddisken har alle de riktige kablene i SATA kabel og er tilkoblet med den nye typern strømtilkobling for sata disker. Noen som har en formening om hva som er feil, eller andre metoder for å få disken til å virke? [PC] Hovedkort: Abit KT7-RAID (nyeste BIOS) - CPU: AMD Tbird 1,1GHz - RAM: 512MB PC133 SDRAM Harddisker: WD 80GB 2MB, WD 20GB 2MB (begge ATA100) - DVD-ROM: Pioneer DVD-116 CD-RW: NEC NR7900A - Soundblaster Audigy2 PCI - Teles ISDN 16.3c ISA - SMC 10/100 mbit NIC PCI Skjermkort: Hercules FDX Radeon 8500LE 64MB AGP 4x Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/169716-stort-prob-m-sata-kontroller-og-maxtor-maxline2/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå