Gå til innhold

Kjøpe Smartklokke til min Samsung S6 Edge+ telefon


myhken

Anbefalte innlegg

Jeg elsker jo dupeditter, så nå er tiden inn for en smartklokke føler jeg.

Byttet akkurat ut min 5 måneder gamle S6 Edge 32GB med en S6 Edge+ 64GB telefon, siden 32GB bare ble for lite plass.

 

Samsung Gear S2 Classics frister jo. Men jeg synes den er litt liten. Til vanlig går jeg med klokker fra 46-60mm, så 40 er litt puslete. Likevel føler jeg at denne klokken er den rette.

 

Ser også at det finnes flere andre smartklokker der ute, opp mot størrelsen 46mm, men de er ikke fra Samsung.

 

Hvor viktig er det at klokken er fra samsung?

 

Jeg vil ha en klokke som viser klassiske urskiver, en der jeg kan få opp meldinger og mail. Andre ting er bonus.

 

Skal jeg gå for Samsung Gear S2 eller vil f.eks Motorola Moto 360 2nd Gen kunne funke fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle klokker med Android Wear vil funke fint, og urskiver finnes i tusenvis både i Play og andre steder.

 

Jeg har både Moto 360 og LG G Watch, og foretrekker LG foran Moto. LG har dobbelt så lang batterilevetid, raskere CPU, og det viktigste: Den har firkantet skjerm, noe som er et "must" for god smartklokkefunksjon. Moto 360 ser mer ut som en vanlig klokke, men dersom en klokke skal brukes som en smartklokke er altså en rund modell mindre egnet enn en firkantet.

 

Dersom du er usikker, sjekk på finn.no. Der finner du mange smartklokker, og kan finne en til en grei pris, så du kan skaffe egen erfaring uten at det koster skjorta.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Jeg har brukt LG G Watch R med S6 Edge+ og er fornøyd med den. Men klokken er jo "gammel" i dagens teknorush. Den kjører Android Wear, og er dermed kompatibel med både Android og iPhone (IOS)

Samsung Gear 2 har fått gode kritikker. Skjermen er veldig bra. Dreiekanten er genial. Batteritiden ligger på ca 2 døgn, men minsker en god del hvis klokken skal vise tiden konstant. Dessuten er apptilbudet begrenset, siden den bruker Tizen operativsystem. Man kan bruke den med Andriod-telefoner, men ikke iPhone.

 

Når jeg skal skifte ut LG-klokka, blir det mest sannsynlig Huawei Watch, som forhåpentligvis kommer før jul. Den har ca 1,5-2 dagers batteri. Den skal komme i flere utgaver, men jeg vil gå for den sølvgrå, klassiske utgaven. Skjermen er dekket av safirglass, som er det mest ripebestandige materialet. Dessuten er det en meget god skjerm. Klokken er litt høy, men er meget elegant. Den kjører Android Wear. Dessverre er det allerede gått 8-9 måneder siden den ble lansert, og den er allerede "middelaldrende" når den kommer i salg her i Norge. 

 

Lenke til kommentar

60mm klokke.... :dontgetit:

 

Har et par Diesel Mr Daddy klokker på 57mm, og en Parnis 60mm Gigantic Pilot Seagull Automatic Sterile Sub Dial. :D Grunnet design virker 57mm klokkene større enn 60mm.

 

Ser flertallet heller mot Moto 360 klokken, men Samsung klokken frister fortsatt ut i fra tester lest osv, bakdelen er størrelsen.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Pebble lager bra klokker, men kommer ikke opp mot Android-klokker med hensyn til utseende, skjerm og OS. Men jeg har selv den første utgaven av Pebble, og den har virket jevnt og trutt. Batteritiden er jo hinsides mye bedre enn det andre klarer. 

Pebble Round virker å være en veldig grei klokke, med en smekker utforming. Batteritiden er en del lavere enn de andre fra Pebble (men likevel meget akeptabel), men Round er også flatere enn smartklokker flest, noe som gjør at den ikke stikker sånn ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...