Gå til innhold

Windows 10 - program fra CD vil ikke installere, ingen error

toth

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd alle triksene jeg har i boka, kjør som administrator, kompatibilitet, safe mode etc..

Håper noen her har flere ideer.

Hendelsesforløp:

- Kjører CD, autorun åpner et vindu hvor "Install", "browse" og "cancel" er valgene.

- Velger install, kommer arbeids-ikon i 2 sek, ingenting skjer.

- Browser heller direkte i utforsker til setup.exe, dobbelklikker, og det samme skjer - arbeidsikon i 2 sek, deretter ingenting. Ingen error, ingen lyd, ingenting.

- Det vises ingen prosesser, tjenester eller annet i oppgavebehandling knyttet til programmet.

Til info; Programmet er gammelt, C&C Red Alert 2, og har alltid installert seg villig vekk på mine win xp, 7 og 8-maskiner uten problemer. Hva skjer, og hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten din hjalp hvertfall veldig, for nå forstår jeg hvor problemet ligger(safedisc), da er det lettere å lete etter en løsning :)

Skrevet (endret)

Jepp, som jeg posta over. Jeg ante rett og slett ikke hva origin er, så jeg hadde ikke havna der tidligere :) Nå hadde jeg ikke faktisk en oppripa cd(har ikke cd-rom heller), men en ISO av den gamle plata. Originversjonen krever en hel del modding for å starte den og, men det går etterhvert med mye lesing på reddit og snutter på youtube.

Jeg synes imidlertid det var merkelig unødvendig å skulle starte et 90-tallsspill gjennom et annet program, men til tross for forsøk med "outcome" får jeg ikke spillet til å kjøre direkte - det ser ut som origin sliter med å kjøre spillet skikkelig, mye flickering og problemer med oppløsning og scrollehastighet.

Endret av toth
Skrevet

Har det selv via Origin.. Har ikke prøvd å spille det så mye, men det lille jeg testet, så fungerte det..

Med litt modding så er det fullt mulig å kjøre det i alle oppløsninger :) kjører 1600x900 selv.

Skrevet (endret)

Ja, jeg har endret oppløsning i ra2.ini til native(3200x1800), så selve in-game oppløsning er OK, men da blir til gjengeld menyene helt vanvittig små. Jeg spiller forsåvidt også kun ra2 i LAN, så det gjenstår å se om IPX-wrapper funker også med origin-versjon.

Jeg prøvde å omgå origin med outcome, men da starter ikke spillet i det hele tatt. Har du funnet en løsning for å spille direkte?

Endret av toth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...