Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

bytte antibiotika


Party4life

Anbefalte innlegg

legen min har skrevet ut en pencilin kur til meg. kan jeg få farmasøyten til å endre pencilin kuren til er- max for eks?.. jeg fikk beskjed når jeg var liten at jeg ikke tåler pencilin,fikk røde prikker på kroppen etc. legen jeg var hos, sa jeg skulle prøve pencilin for det med en halv tablett... litt sjipt om jeg får anafylisk reaksjon...

ery-max er jo den en får når en ikke tåler pencilin.

Endret av Party4life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generisk medisin skal inneholde samme mengde virkestoff som merkevare, men andre stoffer kan variere. En bekjent reagerer på et stoff i generisk medisin, så legen presiserer at det må være merkevaren.

En farmasøyt kan ikke gi deg en helt annen medisin.
I tilfeller der de er tom for 50 milligram tabletter, kan de gi deg dobbelt så mange 25 milligram tabletter i stedet, og beskjed om å ta to i stedet for en hver gang du tar tablett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Lækjaren har erfaring for at ein stor del av dei som angivelig ikkje toler penicillin, gjer det likevel. Dei har vaksi det av seg, eller det var kanskje ei misforståing i utgangspunktet (reaksjonen som i  si tid kom, skyldest i røynda noko anna, men kom samstundes). Han vil derfor at du skal prøve penicillin igjen, for det er betre enn erytromycin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...