Gå til innhold

TEST: Apple Magic Mouse 2


Anbefalte innlegg

 

 

 

Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen  :shrug:

Det kommer helt an på hvordan man bruker musen. Logitec MX er ment for å hvile hånden på, mens Apple MM er ment for å holde med en finger på hver side og håndleddet på bordflaten. Da er også pekefinger og langefinger mer tilgjengelig for forskjellige multitouch-gester.

 

hvor gjør man da av de andre fingrene ? . jo de blir slept/subbet på bordet .

det er det neppe så mange som synes er behagelig

 

 

Hvor mange fingre har du?

 

en på musen og 4 som subber på grunn av størrelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Personlig kan jeg ikke fordra Apple Mouse pga ergonomien. Men en jeg jobbet med som er industridesigner (da jobber man typisk 10 timer om dagen i programmer som 3DS max, solidworks, rhino, adobe pakken, osv), syntes magic mouse var noe av det beste han hadde prøvd. Så jeg antar at den passer for noen  :shrug:

Det kommer helt an på hvordan man bruker musen. Logitec MX er ment for å hvile hånden på, mens Apple MM er ment for å holde med en finger på hver side og håndleddet på bordflaten. Da er også pekefinger og langefinger mer tilgjengelig for forskjellige multitouch-gester.

 

hvor gjør man da av de andre fingrene ? . jo de blir slept/subbet på bordet .

det er det neppe så mange som synes er behagelig

 

 

Hvor mange fingre har du?

 

en på musen og 4 som subber på grunn av størrelsen.

Tror det mest vanlige er å holde den med tommel på en side og ringefinger/lillefinger på den andre. Da har man 2-3 fingre til touch-flaten. Man kan jo si at ergonomien ser dårlig ut i utgangspunktet, men realiteten er en annen. Fordi man bruker denne på en annen måte enn de som er laget for å hvile hånden på, så unngår man den vanlige "musearmen-skaden". Som det meste annet så passer det for noen, men ikke for andre.

Lenke til kommentar

Nå var mine tenker inne på det at store hender må ha stor datamus

 

Å holde en finger på musen , noe som medfører at man må holde hele handen i løse lufte virker noe slitsomt

hvordan unngår man da muse arm  ?

 

til sammenligning så kan man jo forsøke å skrive med en penn men holde lit høyere en normalt opp på pennen  , mens man hviler hele armen på bordet.

 

så er er det altså meningen at man skal hvile hele armen og handen på bordet , ikke på musen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...