Gå til innhold

Capcom ønsker å appellere til et yngre publikum med Street Fighter V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å huske sist jeg leste en uttalelse fra et av de store japanske spillselskapene uten å riste oppgitt på hodet. Jeg fikk to ting ut av dette:

 

1. Gameplayet skal bli enklere og mer overfladisk

 

2. Man skal kunne kjøpe seg til å bli bedre

 

En lysende fremtid for Street Fighter med andre ord. Føler meg plutselig veldig privilegiert som ble introdusert til serien med SF2 til SNES og ikke skal begynne med gaming i dag.

Lenke til kommentar

Fornuftig. Eg har alltid hatt lyst å komme inn i slike fighter spill, men mye teknisk shit og folk ikke kan spille sammen fra flere platformer har gjort det underground så det holder.

 

Er jo så ufattelig vanskelig å komme inn i nå, at dette kan være lovende forandringer. Slike spill er vanvittig morsomt å se på og, med tanke på esport.

Lenke til kommentar

 

1. Gameplayet skal bli enklere og mer overfladisk

 

Jeg finner ikke dette noe sted, hva fikk du dette ut ifra?

 

 

Helheten i budskapet om at spillene skal bli lettere å komme inn i for nye spillere og at Capcom sikter mot et større publikum. De ville aldri sagt rett ut av gameplayet skal forenkles, men erfaringsmessig er det hva som menes med å gjøre et spill mer tilgjengelig. Problemet med det er at 1. SF-spillene er allerede veldig enkle å komme inn i og 2. de har allerede en av de største fanbasene i verden, så hvis SF skal bli enda mer tilgjengelig enn det allerede er er jeg redd for at resultatet vil bli ekstremt overfladisk.

Lenke til kommentar

 

 

1. Gameplayet skal bli enklere og mer overfladisk

 

Jeg finner ikke dette noe sted, hva fikk du dette ut ifra?

 

 

Helheten i budskapet om at spillene skal bli lettere å komme inn i for nye spillere og at Capcom sikter mot et større publikum. De ville aldri sagt rett ut av gameplayet skal forenkles, men erfaringsmessig er det hva som menes med å gjøre et spill mer tilgjengelig. Problemet med det er at 1. SF-spillene er allerede veldig enkle å komme inn i og 2. de har allerede en av de største fanbasene i verden, så hvis SF skal bli enda mer tilgjengelig enn det allerede er er jeg redd for at resultatet vil bli ekstremt overfladisk.

 

Skjønner, ja kan jo høres slik ut, jeg følte mer at de mente bl.a. ikke 10 forskjellige versjoner av samme spill og lignende. 

 

"SF-spillene er allerede veldig enkle å komme inn i" - Dette er ganske opp til den enkelte tror jeg. For min del har jeg f.eks. aldri klart å ta en ultra når jeg har hatt lyst i kamp p.g.a.  dobbel halvsirkel e.l. som aldri sitter stabilt for meg på kontroller. Men det er jo mye eget ferdighetsnivå da - å si det er enkelt dog... Tekken f.eks. var mye enklere å lære seg for meg.

 

That being said, ingen grunn til å redusere vanskelighetsgraden, toppnivå skal jo være for de skikkelig gode spillerne - så får håpe de bare mente noe i gata av det første jeg sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...