Gå til innhold

Hva gjør normalt 1. linje IT support?


fleur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør normalt 1. linje IT support? Hos oss kaller vi det 1. linje, men vi har ingen 2. eller 3. linje så vi dekker alt. Er daglig inne på servene til kundene og feilsøker software, servicer, IIS, SQL osv. Er dette ting som 1. linje også kan drive med, eller betyr det at vi er mer 2. linje? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer noe veldig. Så 1.linje kan bety alt mulig, i større bedrifter er det som regel basic IT support, dvs. "systemene fungerer, men bruker er idiot" saker, resten går til 2. og 3. linje der det faktisk er systemfeil.

Skrevet

 

 

Hva gjør normalt 1. linje IT support?

Det er de som tar imot telefoner direkte fra kundene, så vidt jeg har forstått ut ifra å gruble på dette.

 

 

Vi tar både telefoner og gjør alt jeg nevnte over

Skrevet

Nei, bare lurer på definisjonen. Føles bare som vi gjør mer enn 1. linje vanligvis gjør

 

Det er veldig vanlig. Det er ofte mer effektivt enn å ha dedikerte 1,2,3 linjer.

Skrevet (endret)

​Er man første kontaktpunkt for kunder så er det 1. linje. Det er dog ingen sterke regler om at det trenger å være flere "linjer".

Endret av Occi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...