kimenge Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hei, Har en router/accesspoint av denne typen http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Vi har et ganske stort hus, og har per i dag ikke rekkevidde i hele huset. Er ikke så veldig inne i trådløst, men kan man kjøpe en repeater for å forlenge rekkevidden til det trådløse nettverket? Forbindelsen mellom router og en eventuell repeater må foregå trådløst, da jeg ikke har lyst til å legge kabler. Noen her som har satt opp noe liknende, og kan anbefalle et produkt som gjør det jeg ønsker?
Inge Rognmo Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 Det finnes enkelte aksesspunkt (f.eks. D-Link DWL900AP+) som kan settes opp som repeater, men da må det dessverre også "samarbeide" med et annet D-Link aksesspunkt/router... Et alternativ er jo å sette en litt større omni-directional antenne på aksesspunktet. Noe sånt som denne -men pass på antennekontakten, SMC bruker kanskje noe helt annet enn RP-SMA kontakt.
kimenge Skrevet 16. november 2003 Forfatter Skrevet 16. november 2003 Hei, Okey, takker for tilbakemeldingen. Skal vurdere dette, og se om jeg eventuelt går til innkjøp av nytt wlan utstyr nærmere sommeren. Er jo digg å kunne sørfe på nettet med laptopen på værandaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå