Gå til innhold

[Løst] Skadet SD-Minnekort?


JokkareN

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et 64 gb's minnekort som jeg tenkte jeg skulle bruke i min Samsung Galaxy S3. Har googlet litt, og det står at telefonen skal støtte opp til 64 gb sd kort. Men når jeg har montert kortet finner ikke mobilen noen ting, og det kommer opp, " Tomt SD-kort. SD-kortet er tomt eller har et filsystem .... " ett eller annet. Får ikke lest videre. 

Noen som har peiling på hva dette kan være?


Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn i innstillingene for lagring og formatere minnekortet. Minnekortet har et filformat som ikke telefonen greier å bruke. På min Sony Xperia Z3 står det "Slett SD-kort".

 

Merk at alt som er lagret på minnekortet blir fjernet så kopier viktiga data til en pc først.

Det har jeg prøvd, ikke engang PCen finner minnekortet :S

Lenke til kommentar

Da er nok konklusjonen ganske så enkelt at den er død.

 

Har selv erfart at nedstøvede minnekort bare "dør".

 

Med mindre du har en fysisk bryter på minnekortet som låser for skriving, men det tviler jeg på. Minnekort blir ikke opdaget og da er det ikke mye å gjøre. Har opplevd at et SD kort har smeltet som følge av en kortslutning.

Lenke til kommentar

Da er nok konklusjonen ganske så enkelt at den er død.

 

Har selv erfart at nedstøvede minnekort bare "dør".

 

Med mindre du har en fysisk bryter på minnekortet som låser for skriving, men det tviler jeg på. Minnekort blir ikke opdaget og da er det ikke mye å gjøre. Har opplevd at et SD kort har smeltet som følge av en kortslutning.

Det virker jo veldig rart, for mobilen "finner" kortet, men da jeg skal prøve å formatere det så skjer det ingenting

Lenke til kommentar

Store minnekort er ofte formatert som exFAT, noe som kan skape knot. Jeg satt et 64GB-kort i en S2 men det måtte formateres som FAT32 før det funka. Husker ikke om jeg måtte bruke spesiell programvare.

Kan virke sånn ja! Men er bare å finne ut hvordan jeg gjør det ettersom ikke PCen finner kortet :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...