Gå til innhold

[Løst] "Antenne ut" til kasse-tv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ekstra dekoder får du svinebillig på Finn. Ekstra dekoderkort koster 70 kroner, så du kan ha opptil 4 apparater på samme kundeforhold. Skaff deg en ekstra dekoder og tvillingkort :-)

 

Jeg gav for en stund siden bort en hauggammel dekoder for en hundrelapp. Du får dem så billig på bruktmarkedet. Dette var da en helt enkel modell uten opptak, men den støttet masse forskjellige utganger, inkl. SCART og HDMI.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Om du ender opp med en dekoder fra Sagem bør du vite at noen av dem har defekt strømforsyning, noe som gjør dekoderen ustabil.

Jeg hadde en sånn. Jeg fikk den gratis fra pauserommet på en arbeidsplass, og brukte den en stund, men den ble ustabil etter hvert.

Jeg spurte om råd til å kjøpe ny dekoder på Elkjøp, og da tipset de meg om at det er nok å bytte strømforsyningen.

De gav meg en ny strømforsyning (tror det var 12 volt) gratis, og så virket den perfekt.

 

Det var visst en kjent feil, og jeg tipper Sagem har sendt erstatnings-strømforsyninger til mange elektrovarehus så de kan gi dem til kunder som klager.

 

Min virket ypperlig etterpå, men jeg solgte den på Finn i forbindelse med at jeg kjøpte flatskjerm med innebygget dekoder.

 

Det er noen år siden. Jeg vet ikkeom Elkjøp og evt. andre elektrovarehus fremdeles har reservestrømforsyninger til denne, men det er nok ganske standard.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...