Gå til innhold

[Løst] Ønsker å kjøpe ny, gaming og streaming PC under 15K.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en spill-PC det er en CS:GO PC :whistle: Den du har sett på der er absolutt ikke valuta for pengene. Altfor dyrt HK i forhold til behovet og bare 8GB RAM som i tillegg er DDR3.

 

Vil anbefale en i7 K-versjon så du kan overklokke ved behov senere, DDR4 som er mer fremtidsrettet og et GTX 970 som "grunnmur" i systemet ditt. Du trenger ikke noe 980Ti kort for CS, men en god CPU trengs fordi maskinen er nødt til å rendre det du skal streame før det sendes ut.

Lenke til kommentar

Mer ytelse til mindre penger. Ny sokkel, bra prosessor og skjermkort. Sleng på 8 gb ram og du har en meget bra gaming PC.

 

http://www.multicom.no/multicom-tycho-i530s-houseofnerds-killer/cat-p/c100583/p10632096.

 

Evt. denne med ny skylake i5 prosessor. Også meget bra ytelse til spill. Mange tester som sier i5 til spill og koste på i7 hvis man i tillegg skal bruke tyngre redigeringsprograsmmer og kjøre mange prosesser på likt.

 

http://www.multicom.no/multicom-tycho-i528s-gaming-pc/cat-p/c100583/p10631754

Lenke til kommentar

PSU - EVGA Supernova 750 G2, 750W - 1.150,- (grunnen til valget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444 )

 

HK - ASUS X99-A, bra hovedkort, veldig ofte anbefalt - 2.500,-

 

CPU - Intel i7 5820K, 6 kjerner 12 tråder, overklokkbar, er vel den beste på markedet nå - 3.900,-

 

CPU-kjøler -Corsair Hydro H110 GTX, lukket vannkjøler, en av de bedre som gir rom for litt overklokking, sikkert noen andre som er mer anbefalt - 1.200,-

 

RAM - Corsair Vengeance DDR4, 16GB, 2400MHz - 1.100,-

 

GPU - MSI GTX 970 Gaming (Twin Fozr V kjøler som jeg har veldig gode erfaringer med), 4GB - 3.650,-

 

SSD - Samsung 850 EVO, 250GB, den mest anbefalte SSD'en på markedet - 900,- (500GB koster 1.600,-)

 

Kabinett - Fractal Design Define XL R2, Big Tower, litt random valgt - 1.350,-

 

OS - Win 10 på USB-pinne - 1.200,-

 

SUM; 17.000,- (alle prisene er rundet opp bittelitt og tatt fra Komplett)

 

Dette er en skikkelig kraftkar og eneste som trenger oppgradering etterhvert er, etter min mening, GPU (hvis du skal kjøre tyngre spill en CS på høye grafikkinnstillinger). Mulig jeg har glemt noe, men tror ikke det :) Edit; Når jeg skriver etterhvert så mener jeg ca 2-3 år basert på middels krav og hvor mye kraft fremtidlige spill trenger (selvfølgelig bare sirkus spådommer fra min side)

 

Jeg pleier ikke å gi direkte anbefalinger, men dette er et oppsett som veldig mange faller på når de skal kjøpe. Denne gir veldig mye mer ytelse for pengene enn den ferdigbyggede du så på, er mer fremtidsrettet og koster bare en tusing ekstra. Edit2: Du kan sikkert spare inn den tusenlappen et sted, men jeg orker ikke surre med det da det enkleste og raskeste er å bare slenge alt i en handleliste fra èn butikk.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...