Gå til innhold

Lang Reklamasjonstid på strømforsyning


Nif

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har et lite problem med reklamasjonen av en strømforsyning.

Litt lang historie, men skal prøve å forkorte der jeg kan.

 

Det hele begynte med at jeg gikk til innkjøp av en Corsair AX850 hos en lokal PC butikk, den putret å gikk i rundt 4 år før den begynte å trøble med bluescreens å restarting av PC'en.

Merket meg óg at strømforsyningen hadde begynt å coilwhine uansett belastning som den aldri har gjordt før.

Etter litt frem og tilbake, skiftet jeg ut strømforsyningen med en annen mindre å problemene forsvant.

 

Tok så kontakt med butikken jeg kjøpte den gjennom og fant ut at den lille PC butikken var kjøpt opp av en litt større butikk, men at garantien min gikk videre til det nye firmaet.

Fikk levert inn strømforsyningen, dette ble gjordt 21. september.

Spurte om når jeg kunne forvente å få svar på om det var en garanti sak eller ei, å det ville ta rundt 1-3 uker.

 

Tiden går, jeg har purret et par ganger hvor de har informert om jeg skal kan nedom å få meg en ny strømforsyning, noe jeg har takket nei til ettersom det de har å tilby er langt under hva jeg vil forvente å få som tilsvarene vare (Corsair CX750w, RM650 til rundt 1300,- ).

Sånn sett har de vært behjelpelige på det, men vil ikke ta til takke med en ny vare som er langt under kvaliteten, effektiviteten og standard en den jeg opprinnelig hadde kjøpt.

Fikk og svar at den lå på en samlepall som ikke ble sendt videre før den var full.

 

Kontaktet selv Corsair for å sjekke opp hvor lang til selve RMA prosessen ville ta når strømforsyningen ankom, noe som normalt tok rundt 2-3 uker før den returneres.

 

Tok igjen kontakt idag og purret, skal nevnes at jeg ikke lenger er intressert i å få ut noe ny strømforsyning hos de, med tanke på kundevennlighet og RMA tid.

 

Svaret var da at kredittering var helt uaktuelt, valget var ny PSU av mitt valg eller gavekort...

 

 

Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal gå videre.

 

Som jeg forstår det på reglene, skal retur og garanti saker gjøres innen rimeligheten tid, og hvis ny vare ikke kan skaffes skal en tilsvarene vare tilbys.

Har helst lyst på kreditering ettersom returprosessen har til dags dato tatt 7 uker, og enda ikke blitt sendt videre til produsenten, og det er da å forvente enda 2-4 uker etter produsenten har mottat varen for å få sendt den i retur..

 

 

Setter pris på litt veiledning.

Nif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bærbar skal repareres innen 6 uker ifølge tidligere avgjørelser i forbruktertvistutvalget. Jeg antar en del av en pc har samme tidsfrist eller kortere, siden den gjør at du ikke får brukt pc'en.

 

Derfor skal du sende skriftlig til butikken at du setter en frist på 6 uker fra reklamasjonsdato (da du klaget til butikken), og hvis du ikke har en reparert eller  tilsvarende strømforskyning i hendene da, så hever du kjøpet. Du har da krav på pengene tilbake, samt forsinkelsesrenter siden kjøpsdato, eller evt prisen du har betalt for en ny, tilsvarende strømforskyning.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...