Gå til innhold

Muligens problem med hovedkort


falut

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om det er hovedkortet enda. Hadde tenkt å ringe til leverandøren men de stenger så tidlig så jeg rakk ikke det, og de opner ikke igjenn før på mandag.

så det som skjer er at datan byner å gå skikkelig sakte helt uten videre. og da mener jeg sakte. Visst jeg foreksempel kjører bare winamp så går det som regel bra en stund, men visst jeg har på winamp og msn. da går det helt skeis på under ett ett minutt. Jeg har prøvd en gamlere msn, men til ingen nytte. I går formatere jeg datan og fortsatt ingen forandring. Jeg har prøvd skan disc, ad aware og sjekka datan for virus og har så og si konkludert med at det er hardwaren som er noe feil med. Jeg tror det er hk fordi lyden også forsvinner når datan byner å gå treigt. lydkortet er nemmelig intigrert i hk. Datan byner desuten å bli noen år. nærmere 6 for å være nøyaktig. det er en lokal leverandør som har bygget datan og jeg vet desverre ikke vilket hk maskina har. eneste jeg vet er at det sto intell der når jeg opna den opp får å se om det var støv eller noen løse ledninger.

info om maskina: pentium 3

128 mb ram

ati rage skjermkort

win 98(se)

mere veit jeg ikke. :shrug:

 

Veit at det er på tide å få seg ny data, men det koster en del og får ikke akkurat noe støtte fra foreldra mine.

 

Har ikke så god peiling på data enda så kansje noe av det ovenfor er litt dårlig fortalt.

blir takknemmelig for alle seriøse forslag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du virkelig at du formaterte C-disken og la inn operativsystemet på nytt? Det er jo ingen vits med ad-ware sjekker da, for da startet du med blanke ark.

 

Hvis du vil vite noe mer om din PC, så kan du f.eks. installere Sisoft Sandra eller lignende.

 

PS! Du burde prøve en stavesjekker, til og med Intel skrev du feil (intell)... :wow:

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at du formaterte C-disken og la inn operativsystemet på nytt? Det er jo ingen vits med ad-ware sjekker da, for da startet du med blanke ark.

 

Hvis du vil vite noe mer om din PC, så kan du f.eks. installere Sisoft Sandra eller lignende.

 

PS! Du burde prøve en stavesjekker, til og med Intel skrev du feil (intell)... :wow:

Jeg brukte ad aware før jeg formaterte c disken. blei bare litt feil rekkefølge.

 

Flott at du ser skrivefeilene mine da. Det er bare det at jeg ikke ser de alltid. Kansje du kan komme å lære meg en dag!!! :grumpy:

Endret av _-Joacim-_
Lenke til kommentar
prøv windows 2000 sp4 du

For det koster jo ikke særlig mye å kjøpe nytt operativsystem?

Mannen oppfordrer vel ikke til piratkopiering? ;)

 

Ettersom du allerde har prøvd med en frisk installasjon, vil jeg også tippe at problemet er maskinvare basert. Hva det er eksakt, kan jeg desverre ikke svare på, men vil tippe på at det er enten Ram eller Hk som er blitt sykt.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker men jeg vet det at på de nye Pentium 4ene så har Intel lagt inn en sperre slik at om prosessoren blir for varm så sakker den farten brutalt. Mener Toms Hardware gjorde en test på dette. Jeg tenker som så at det kanskje er en tilsvarende sperre i de gamle pentium 3ene også. Og så antar jeg at CPU-kjøleren din har gått kaputskij Gonzalez og at det er det som gjør dette.

Lenke til kommentar

hehe... oppfordrer ikke til piratkopiering (privatkopiering? :lol: )

 

klart det koster for os, men er du smart (og kanskje litt heldig) snakker du med en "kompis elns" som jobber i datafirma som har forhandlerstatus hos f.eks. komplett. Disse får os'ene veldig billig, og har du flaks, kan han sørge for et lite underslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...