Gå til innhold

--


MenuM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk på at dersom du består 60 studiepoeng så får du 2 tilleggspoeng hos Samordna opptak. Dersom du avbryter utdanningen uten å gå opp til eksamen så vil du få studiepoeng i forsinkelse hos Lånekassen. Får du mer enn 60 studiepoeng i forsinkelse så vil dine rettigheter hos Lånekassen bli suspendert inntil du innhenter forsinkelsen uten støtte fra Lånekassen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det forrige person sa.

 

Det spørs litt hva du skal studere videre og kravene der, men to ekstra poeng kan komme godt med. 

 

Du snakker om å eventuelt fortsette der du slapp. Da er det selvfølgelig også en fordel om du fullfører hele første år. Hvem vet. Kanskje du finner ut at du vil fortsette også. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er mer eller mindre i samme båt som deg. Går maskiningeniør første året på NTNU, men fant ut at dette ikke er noe for meg, og har

lyst til å bytte til et annet studieprogram på universitet. Problemet er at jeg ikke får tatt de relevante fagene til det nye studieprogrammet

før neste høst, og da virker det litt meningsløst å ta fellesfag og kjøre "slalomløp" med fagplanen for å kunne ta igjen ett eller to semestre senere. Men om jeg skulle gjort det, så får jeg kanskje muligheten til å ta igjen ett år til det nye studieprogrammet hvis jeg tar fellesfag dette første året. 

 

Men selv har jeg lyst til å ta et halvt år permisjon (dropper ut etter jul). Har heller lyst til å ta emner ved UiO (hjembyen min er Oslo så mye koseligere å bo hjemme), men er det noen som vet om det er mulig at emner på UiO kan erstatte emner på NTNU som matematikk 1/2 og objektorientert programmering?

 

Og en ting til: noen som vet om man kan utsette nedbetalinga til Lånekassa eller om man MÅ begynne å tilbakebetale lånet etter jul når man bare tar et halvt år studiepermisjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...