Gå til innhold

hjelp til Oppgradering av deler


Anbefalte innlegg

Hei. Starter med mine specs:

 

Hovedkort:
MSI PC55-CS53

Prossesor:
Intel Core i7 860
 

Skjermkort:

ATI Radeon HD 5770

RAM (akkurat kjøpt nytt):
HyperX Fury 8gb, 1600 mhz

HDD:
har HyperX SSD for og ha OS på, og andre HDD'r for lagring.

 

Jeg lurer på om det er lurest og oppgradere skjermkortet fremfor cpu?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lurt å være påpasselig med hva du kjøper av skjermkort også , har du planer om SLI eller et Amd skjermkort kan det fort bli noen Watt , og da bør du sjekke at du har bra nok PSU.

Det ble kjøp av et middelmådig kort. MSI GTX 750Ti Twin frozr 2gb.

 

Var dette et dårlig valg?

Lenke til kommentar

Nja ... Det er en oppgradering, helt klart. 

750 TI vil fungere greit i 1080p, low-med quality. Personlig ville jeg strukket meg noen hundrelapper ekstra og gått for GTX 960 eller R9 380 (litt avhengig av åssen PSU du har).

Jeg har 500w PSU. jeg gikk først for GTX 960, men fikk beskjed om at det var unødvendig, siden hovedkortet mitt som er ganske gammelt nå, ville gi like mye ytelse fra 750 som i 960.. 

Lenke til kommentar

Man feiler aldri med å oppgradere skjemkortet , selv om det er kraftigere enn det man kan utnytte , da vil neste oppgradering som er hk + cpu + minne kunne dra nytte av skjermkortet.

 

Siden du har en svak strømforsyning er det bra du valgte Nvidia , jeg hadde trolig valgt på nytt 960 da det ikke er en dårlig oppdatering.

Lenke til kommentar

Hmm... Referanser/bevis på denne påstanden ?

Har ikke noe bevis. Snakket med Komplett, om de kunne anbefale noe. Da anbefalte han 750, og da hadde jeg allerede bestilt 960. Da avbestilte jeg jo selvfølgelig 960, siden han sa jeg fikk samme utbytte i 750, og 750 var 700kr billigere.

Lenke til kommentar

Man feiler aldri med å oppgradere skjemkortet , selv om det er kraftigere enn det man kan utnytte , da vil neste oppgradering som er hk + cpu + minne kunne dra nytte av skjermkortet.

 

Siden du har en svak strømforsyning er det bra du valgte Nvidia , jeg hadde trolig valgt på nytt 960 da det ikke er en dårlig oppdatering.

Okei. Mulig jeg avbestiller og bestiller å¨nytt for 2 gang da!

Lenke til kommentar

Men nå er 750 kortet allerede sendt. Men jeg trenger ikke det beste, Jeg venter bare på Overwatch, og jeg håper det går fint med dette kortet. Så lenge jeg ikke må spille på veeeldig lav grafikk. CSGO og Rocket League har jeg klart meg fint med, med mitt gamle 5770 kort, så jeg klarer meg nok fint med 750 kortet da. Alle andre spill går som regel på konsoll..

Lenke til kommentar

Prøv deg på 750 TI da :)

Hvis du behandler det veldig pent, og tar vare på alt inkl. boksen det kommer i, så kan du alltids benytte angrefrist skulle du mene at ytelsen er litt for lav.

Jepp, prøver meg på det. Så lenge det hvertfall er en klar oppgradering fra 5770'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...