Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

datamodellering- oppgave


Anbefalte innlegg

Hei  :)

 

Jeg holder på å repetere til eksamen og jeg trenger hjelp til følgende oppgave:

post-262770-0-04151700-1446214677_thumb.png

 

 

Jeg har følgende til nå:

post-262770-0-12329400-1446214487_thumb.png

 

 

Kan jeg få hjelp? Står helt fast.. Har gjort mange oppgaver i dette emnet, men ikke noen slike vanskelige oppgaver..

 

Setter pris på alle svar  :)

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du en mange til én relasjon fra ansatt til kontor? Ville det ikke vært mer naturlig å ha den motsatt? Det ser også ut som at du ikke har tatt hensyn til at prosjekter skal inneholde hvilke kompetanser/sertifikater som trengs på prosjektet, samt hvor mange personer med denne kompetansen de trenger.

Endret av Fish
Lenke til kommentar

Hvorfor har du en mange til én relasjon fra ansatt til kontor? Ville det ikke vært mer naturlig å ha den motsatt? Det ser også ut som at du ikke har tatt hensyn til at prosjekter skal inneholde hvilke kompetanser/sertifikater som trengs på prosjektet, samt hvor mange personer med denne kompetansen de trenger.

 

Som sagt er jeg helt blank.. vet ikke hvordan jeg skal legge inn kompetanser/sertifikater som trengs på prosjekt. :( JEg synes oppgaven er vanskelig og den er eksamensrelatert og..

Lenke til kommentar

Interessant oppgave. Hvilken skole og hvilken eksamen dreier dette seg om? Lærebok?

 

det er en av mange innleveringsoppgaver som læreren vår har laget. og oppfordrer oss til å se på/løse før eksamen. Det er høyskole nivå. Databasesystemer av Bjørn Kristoffersen.

 

Jeg er foreløpig på det siste spørsmålet, litt usikker på hvordan jeg skal begrunne den alternative tabellstrukturen.. Jeg mener da BCNF eller normalformen er den beste strukturen.

 

 

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...