Gå til innhold

Asylsøkere får 15.000 utbetalt i mnd...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wow!

 

Du synes ikke det er litt i overkant,når de ikke har særlig med utgifter, eller jobb, eller opparbeidede trygderettigheter? De får mer enn f.eks minstepensjonister og andre som har jobbet og stått på et helt liv.

Du synes ikke det er ...tja, urettferdig at migranter og lykkejegere får det? Èn ting er at reelle asylsøkere med familie på slep fra krig får såpass, men 25-åringer som har dratt for å finne lykken?

 

Du får gjøre wowen din så liten som mulig. 

Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Wow..tre ganger så mye som i Danmark, og mer enn f.eks frisører og barnehageassistenter i full jobb..

Link?

 

 

 

Nei, det gjør de ikke. 

 

Neivel? Juger aftenposten?

 

I Danmark får de 5945 kroner i måneden. I Norge er beløpet 15.011 kroner.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sa-ulikt-motes-asylsokerne-i-Norge_-Sverige-og-Danmark-8221995.html

Endret av Capitalist/Minimalist
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her.

 

Det forklarer jeg med at jeg har jobbet og slitt her hele livet

Lenke til kommentar

 

 


Penger de får til å leve av er altså i snitt kr 31 832 per år.


En voksen i ordinært mottak mottar inntil kr 940,- per måned pluss fri kost. En voksen i ordinært mottak med selvhushold mottar inntil kr 2920,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv. En beboer i asylmottak som har fått avslag på sin søknad om beskyttelse, mottarinntil kr 1980,- pr måned. En person i transittmottak får inntil kr 490,- pr måned og fri kost. Og til slutt får en person i transittmottak med selvhushold inntil kr 2350,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv.


Endret av Kyrre S.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

TS, du roter.

Hvor stor pengestøtte får han når asylsøknaden er innvilget:

Han får 15.011 kroner i måneden mens han deltar i et toårig introduksjonsprogram med språkopplæring og arbeidstrening i kommunen der han bor. Etter dette gjelder NAVs vanlige støtteordninger.

 

Øhh..roter ikke. Det hadde da vært BEYOND absurd om de ikk 15.000 av å bare komme hit og sitte på mottak. Men hvor er incentivet for å søke og skaffe seg jobb når de kan være halvkriminelle og ta småjobber osv når de likevel får mer gratispenger enn om de hadde jobbet i barnehage eller som frisør?

 

Ingen med vettet i behold tar seg en slitsom jobb i barnehage til 14.000 utbetalt i mnd dersom de kan få 15 av å sitte på ræva og drikke kaffe med kompiser. I hvert fall ikke når du er 25-30 år og kommer fra et fattig land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her.

 

Det forklarer jeg med at jeg har jobbet og slitt her hele livet

 

 

Det gir ingen mening...

 

 

Jeg har jobbet og slitt her hele livet, og føler meg ikke hånet i det hele tatt. Hvorfor må det forklares noe mer? 

 

Å henge seg opp i hva andre tjener, kalles misunnelse, og sånt gidder jeg ikke. Dessuten synes jeg ikke den summen du presenterer er noe å hyle særlig om, spesielt siden det er en avgrenset støtte, som muligens forventes å skal gi en brukbar oppstart her til lands

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

TS, du roter.

Hvor stor pengestøtte får han når asylsøknaden er innvilget:

Han får 15.011 kroner i måneden mens han deltar i et toårig introduksjonsprogram med språkopplæring og arbeidstrening i kommunen der han bor. Etter dette gjelder NAVs vanlige støtteordninger.

Og dette er da faktisk en fulltidsjobb for innvanderen. De må nok som alle andre også betale skatt av denne summen, og derofr er det legitimt synes jeg. Hadde vært snakk om 15k i mnd og sitte på ræva på et mottak hadde saken vært annerledes. 

Lenke til kommentar

 

TS, du roter.

Hvor stor pengestøtte får han når asylsøknaden er innvilget:

Han får 15.011 kroner i måneden mens han deltar i et toårig introduksjonsprogram med språkopplæring og arbeidstrening i kommunen der han bor. Etter dette gjelder NAVs vanlige støtteordninger.

Og dette er da faktisk en fulltidsjobb for innvanderen. De må nok som alle andre også betale skatt av denne summen, og derofr er det legitimt synes jeg. Hadde vært snakk om 15k i mnd og sitte på ræva på et mottak hadde saken vært annerledes. 

 

 

Du tror virkelig vi skal få 50 tusen på "arbeidstrening" i året?  "introduksjonsprogram"...mhm..

Lenke til kommentar

 

 

 

Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her.

 

Det forklarer jeg med at jeg har jobbet og slitt her hele livet

 

 

Det gir ingen mening...

 

 

Jeg har jobbet og slitt her hele livet, og føler meg ikke hånet i det hele tatt. Hvorfor må det forklares noe mer? 

 

Å henge seg opp i hva andre tjener, kalles misunnelse, og sånt gidder jeg ikke. Dessuten synes jeg ikke den summen du presenterer er noe å hyle særlig om, spesielt siden det er en avgrenset støtte, som muligens forventes å skal gi en brukbar oppstart her til lands

 

 

Jeg er ikke spesielt misunnelig på 15 utbetalt i mnd..tjener det firedoblede. Bare til nå i dag har jeg tjent 3000 på aksjer.

Jeg evner dog å ha empati med de som jobber og sliter og har sitt å stri med for luselønn. Flotte arbeidsomme mennesker som har FORTJENT pengene. Jeg kan ikke se hvordan en 25 år gammel lykkejeger fra et annet land fortjener noe som helst?

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, vi har nok av nedlagte skoler, bedhus, og slik oljenæringen fortsetter, store haller som står tomme. Altså, det er mange ting som sikkert kan forandres, men om man vil ha integrert de med innvilget asylsøknad så må de gjennom et slikt opplegg så lenge vi er en sosialistisk stat. Og jeg synes det er greit at de får slike penger, gjør man noe skal det belønnes, og når dette opplegget er over så muster de også mye penger. 

Lenke til kommentar

Vel, vi har nok av nedlagte skoler, bedhus, og slik oljenæringen fortsetter, store haller som står tomme. Altså, det er mange ting som sikkert kan forandres, men om man vil ha integrert de med innvilget asylsøknad så må de gjennom et slikt opplegg så lenge vi er en sosialistisk stat. Og jeg synes det er greit at de får slike penger, gjør man noe skal det belønnes, og når dette opplegget er over så muster de også mye penger. 

 

Nei, de få (ca40-50%) som kommer ut i arbeid kommer til å konkurrere med andre lavtlønnede i lavtlønnsyrker og presse lønningene nedover. Resten kommer til å koste enorme summer i trygdeordninger. 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...