Gå til innhold

Nervøs om jeg kommer inn


Anbefalte innlegg

Jeg fikk innkallelse til sesjon (16.11, klokken 10.00) for noen dager siden og jeg ble kjempe glad og kjempe nervøs samtidig.

 

 

Jeg har bare nylig begynt å trene og jeg føler at jeg ikke vil komme inn med den kroppen jeg har nå.

 

 

Jeg greier kanskje 40 i benkepress, 60 i beinpress og jeg greide å løpe 9 minutter på tredemøllen (10 graders helling) etter en relativt hard ''beindag''.

 

Burde også nevne at mine matte kunnskaper er under gjennomsnittet, men tror jeg vil klare meg så vidt siden det er flervalgs oppgaver.

 

 

Er i tillegg laktoseintollerant, men tåler pizza og mat med hard ost på helt fint. Holder meg ellers unna melk sånn generelt.

 

 

Jeg vil virkelig inn i luftforsvaret (bakketeam, crew chief) og jeg er sykt motivert for et friår fra foreldrene mine, bli kjent med nye personer og få oppleve noe nytt og gøy. Men er redd for at jeg ikke vil greie det ...

 

 

Har dere noen forsikrende ord som kan roe ned nervene mine?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er din helse og motivasjon som avgjør om du kommer, ikke hvor mye du tar i benkpress, beinpress, og kondisjon. Jeg vet ikke om kostholdssituasjonen din trekker mye ned, men når jeg var inne hadde jeg en soldat på laget mitt som fikk skreddersydd personlige måltider fordi han var vegetarianer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er din helse og motivasjon som avgjør om du kommer, ikke hvor mye du tar i benkpress, beinpress, og kondisjon. Jeg vet ikke om kostholdssituasjonen din trekker mye ned, men når jeg var inne hadde jeg en soldat på laget mitt som fikk skreddersydd personlige måltider fordi han var vegetarianer. 

Aha, så det finnes en sjanse for at jeg kommer inn! :w00t: 

Hadde en del helsetrøbbel før, men det har stabilisert seg nå og jeg har ikke dratt til legen for noe større enn en blodprøve på et år nå. Så jeg liker å tenke at jeg har ganske god helse.

Så jeg håper at de ser mest på hvor motivert jeg er (lite hint: veldig motivert). :D

Lenke til kommentar

Du kommer nok inn! men hvorfor luftforsvaret? stor fare for å komme på vakt og sikring der. Mye spennende tjenester i hæren og sjø også :)

Jeg har alltid vært fasinert av jagerfly og tenker at dette er den ene muligheten jeg har til å faktisk se og røre F-16 flya på nært hold. Tenker ikke at det vil være veldig problematisk for meg å bli kallt inn på kveldene, for da får jeg en unnskyldning til å jobbe med det jeg elsker! :D  

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du inn egentlig? Gi bort et år av livet ditt til staten?

Tja nå har du vel ditt syn på forsvaret og jeg har mitt. Og det respekterer jeg.

 

Jeg har valgt å gi bort et år av mitt liv til staten for lære noe nytt og annet enn hvorfor Ivar Åsen skapte nynorsk som skriftspråk. (beste eksempelet jeg kom på  :hm: )

Jeg vil møte og få nye venner, oppleve nye ting, få en pause fra den kjeftende moren min :p og faktisk drive med noe jeg er interresert i.

 

Lenke til kommentar

Kan ikke være mer uenig - du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om.

 

Året jeg hadde i 2. bataljon var helt topp og er noe jeg er stolt av. Ja, det er mye hat når der står på som værst men det er også mye morro. Man får et helt spesielt forhold til dine medsoldater - og alt du gjør på tunge øvelser gjør du for soldaten ved siden av deg, ikke staten.

 

Hvis ikke du har opplevd en skikkelig tjeneste så bare la være å si noe.

Lenke til kommentar

Kan ikke være mer uenig - du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om.

 

Året jeg hadde i 2. bataljon var helt topp og er noe jeg er stolt av. Ja, det er mye hat når der står på som værst men det er også mye morro. Man får et helt spesielt forhold til dine medsoldater - og alt du gjør på tunge øvelser gjør du for soldaten ved siden av deg, ikke staten.

 

Hvis ikke du har opplevd en skikkelig tjeneste så bare la være å si noe.

Du mener: Hvis jeg ikke har samme mening som deg så har jeg ikke talerett?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor vil du inn egentlig? Gi bort et år av livet ditt til staten?

Dumt å uttale seg om ting man ikke har peil på, bedre å holde kjeft!

 

Finne på noe selv heller enn å gå inn i en saueflokk?

 

Regner med at du aldri har vært i førstegangstjenesten med måten du uttaler deg på, så som sagt: bedre å holde kjeften sin en å snakke om et tema en ikke har peil på.

 

Jeg dimitterte i september og kunne ikke vært mer fornøyd med året som gikk! 

Lenke til kommentar

Heisann. Til dere som fortsatt følger tråden.

Jeg har et spørsmål til.

Jeg så på nettsiden til forsvaret og der så sto det at du må ha en BMI som ikke er så langt unna 18. Min BMI er på 17.3 for øyeblikket. Tror dere at de vil erklære meg som ikke tjenestedyktig?

For det har seg sånn at jeg har vært undervektig i en stund og det er i de siste åra jeg har greid å legge på meg, og det vil bare bli bedre og bedre.

Jeg har tross alt gått fra sveklingen som ikke greide noe styrkerelatert til en relativt OK styrke.

Plager meg at de ikke forteller mer på nettsidene deres hva en god allmen styrke er slik at jeg kan vite om jeg er innenfor eller ikke :/

Lenke til kommentar

Heisann. Til dere som fortsatt følger tråden.

Jeg har et spørsmål til.

Jeg så på nettsiden til forsvaret og der så sto det at du må ha en BMI som ikke er så langt unna 18. Min BMI er på 17.3 for øyeblikket. Tror dere at de vil erklære meg som ikke tjenestedyktig?

For det har seg sånn at jeg har vært undervektig i en stund og det er i de siste åra jeg har greid å legge på meg, og det vil bare bli bedre og bedre.

Jeg har tross alt gått fra sveklingen som ikke greide noe styrkerelatert til en relativt OK styrke.

Plager meg at de ikke forteller mer på nettsidene deres hva en god allmen styrke er slik at jeg kan vite om jeg er innenfor eller ikke :/

 

Ikke noe å bekymre seg over. Hadde selv folk i troppen min som var sykelig overvektig, og andre var undervektig. 

Lenke til kommentar

 

 

Heisann. Til dere som fortsatt følger tråden.

Jeg har et spørsmål til.

Jeg så på nettsiden til forsvaret og der så sto det at du må ha en BMI som ikke er så langt unna 18. Min BMI er på 17.3 for øyeblikket. Tror dere at de vil erklære meg som ikke tjenestedyktig?

For det har seg sånn at jeg har vært undervektig i en stund og det er i de siste åra jeg har greid å legge på meg, og det vil bare bli bedre og bedre.

Jeg har tross alt gått fra sveklingen som ikke greide noe styrkerelatert til en relativt OK styrke.

Plager meg at de ikke forteller mer på nettsidene deres hva en god allmen styrke er slik at jeg kan vite om jeg er innenfor eller ikke :/

Ikke noe å bekymre seg over. Hadde selv folk i troppen min som var sykelig overvektig, og andre var undervektig.

Helt fantastisk.

Du aner ikke hvor lettet jeg er.

Skal såklart fortsette å trene og spise enda mer før sesjon. Men deilig å vite at de vil godkjenne meg sånn som jeg er nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...