Gå til innhold

Den store LG V10 tråden!


Brattus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Test

Elendig fingersensor og batteri.....ellers mye brahttp://www.tek.no/artikler/test-lg-v10/224859

 

 

 

 

Vil V10 støtte 4G tale?

 

http://www.online.no/service/4g-tale.jsp?cid=p_som_fan_1464_m36_i27_p36_4gtalelansert

Hei

Her er svaret fra Lg Norge

 

Sitat:

"LG Electronics Norge

Hei Tage, beklager for litt sent svar. Jeg har vært i kontakt med kundestøtten, og denne spesifikasjonen har verken de eller jeg informasjon om, så de skulle ta denne saken videre med produktspesialisten. Jeg sier ifra så fort jeg vet noe mer om det!

 

God helg!

// Mvh Xxxxxx "

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Test

Elendig fingersensor og batteri.....ellers mye brahttp://www.tek.no/artikler/test-lg-v10/224859

 

 

 

Vil V10 støtte 4G tale?

 

http://www.online.no/service/4g-tale.jsp?cid=p_som_fan_1464_m36_i27_p36_4gtalelansert

Hei

Her er svaret fra Lg Norge

 

Sitat:

"LG Electronics Norge

Hei Tage, beklager for litt sent svar. Jeg har vært i kontakt med kundestøtten, og denne spesifikasjonen har verken de eller jeg informasjon om, så de skulle ta denne saken videre med produktspesialisten. Jeg sier ifra så fort jeg vet noe mer om det!

 

God helg!

// Mvh Xxxxxx "

 

 

Supert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Test av LG V10 (3 dager)

 

LG V10 hadde release dato den 20 januar i Norden, men det ble vel ikke helt som vi ønsket. Med tanke på at det var svært vanskelig og få tak i den. Tror faktisk ingen fikk herligheten den 20, men nok om det. Har hatt min utblåsning på ‘’Lg-bloggen min’’ forgive and forget !

 

 

TEST:

Etter 3 dager med LG V10 har jeg aldri vært så fornøyd med en mobiltelefon i en så tidlig fase.

Her må vi selvfølgelig ta litt høyde for at skribenten er en stor fan av LG produkter generelt.

Men jeg skal etter beste evne skrive om min opplevelse av dette produktet.

Er ikke så useriøs at jeg prøver og gjøre et produkt bedre enn hva som er tilfelle.

 

‘’So here we go’’

 

På forhånd var jeg litt usikker med tanke på at skjermen er større enn hva jeg er vant til, men overgangen til 5,7’’ fra 5,5’’ er egentlig ikke merkbar. Mobilens førsteklasses design gjør akkurat hva den skal gjøre, ikke virker den stor og klumpete. Til tross for størrelsen ligger den godt i hånden og er behagelig å bruke. Den har en luksuriøs gummibelagt bakside (Dura Skin) i en skinnende rustfritt stålramme, som gir en overlegen beskyttelse mot støt og tøffe behandlingen samt et unikt design og utseende.

 

Størrelse: 12,96 x 7,93 x 0,86 cm Vekt: 192 gram.

 

Maskinvare: Qualcomm Snapdragon 808 (MSM8992), Quad core Cortex A53 @ 1,44 GHz + Dual core Cortex A57 @ 1,82 GHz, Adreno 418 GPU, 4 GB RAM

 

Lagringsplass: 32/64 GB, støtter MicroSD-kort

 

Operativsystem: Android 5.1.1 Lollipop

 

Teknologi: 32 bit DAC fra ESS, separate OPAMPs, testet for motstandsdyktighet mot støt (MIL-STD-810G) military-grade.

 

Skjermoppløsning: QHD IPS Quantum Display (2560 x 1440, 513ppi) Det er to lag med glass, først gorilla glass 3 og så gorilla glass 4 på topp. Det vil si at det er nummeret før skuddsikkert glass. Systembrikken i V10 er den samme Snapdragon 808-brikken som er i LG G4. Jeg har en LG Flex2 som har SD 810 og må si at jeg merker ikke noe forskjel på tungdrevende 3D spill, apper eller redigeringsprogram. Sant nok har Flex2 2ram og V10 4ram og det merkes veldig godt. V10 har jeg til dagsdato ikke opplevd lagg av noe betydning. Alt jeg kjører går knirkefritt!

 

Ikke nok med at mobilen har en skjerm, så puter LG V10 på en til. Noen kaller det en gimmick, jeg kaller det nytenkning som fungerer meget bra! Ekstra skjermen øverst på telefonen er på 2,1 tommer og har en oppløsning på 160 x 1040 piksler. Denne brukes til å vise informasjon når hovedskjermen er slått av, eller snarveier og varsler mens mobilen er i bruk. Du kan svare på samtaler via ekstraskjermen om du er opptatt i en annen app når noen ringer.

Ikke nok med at V10 har 2 skjermer, men den har også to frontkameraer med to forskjellige vidvinkler (dobbel selfiekamera dual 5MP) Et med vidvinkel. Med 120° vidvinkelobjektiv og et med 80° standardobjektiv. Må innrømme at jeg ikke har fått testet dette grundig, men min sønn på 17 år sier at det er konge.

 

Hovedkamera: 16MP F1.8. Dette er en Lg mobil ‘’need i say more’’?...Ja alle med litt mobil kunnskaper har hørt om LG G4 mobilkamera, kamera over alle mobilkamera. V10 har oppgradert Software i kamerat og selvfølgelig til det bedre, og som eier av G4 kan jeg bekrefte at både bilde og film har fått seg en overhaling. Med den optiske bildestabilisatoren og den nye avanserte bildeprosessoren er det lett å filme og få et proft resultat. Kamera har nå fått manuelle videoinnstillinger. Nå kan du blant annet gjøre innstilling på hvitbalanse og den har også fått Auto-Edit. Telefonen har også en moro funksjon som heter ‘’QUICK SHARE’’ der kan du dele filmer på sosiale medier. Når du er ferdig med filmen, kan du bare trykke på ikonet for å dele umiddelbart, men som sagt har jeg kun hatt den i 3 dager så her er det mye og sette seg inn i.

 

LG V10 har fått sin første Fingeravtrykkleser i V10 som visse onde tunger sier er trøbbel. Nå kan jeg kun svare for meg, men min fungerer 9 av10 ganger. Noe jeg vil påstå er upåklagelig og det er det inntrykket jeg får av de jeg har kontakt med som faktisk EIER en V10. (LG Nexus 5x som i mine øyne ikke er en "ren" LG har Fingeravtrykkleser)

 

V10 Lyd 32BIT HI-FI DAC. Dette er et kapittel for seg selv, spiller nesten ingen rolle om jeg bruker eBay eller HIFI klubb ‘’headphones’’ lyden er høy, klar og rikelig med bass. HIFI er ikke min sterkeste side, men til og med jeg forstår at her er det mobilen som er "magisk". Det er noen vanvittige lydinnstillinger i menyen på mobilen, som jeg ikke har fått satt meg inn i men forstår at her er mulighetene mange og gode. Gleder meg til og få sette meg ordentlig inn i denne delen av mobilen.

 

Batteri: I V10 sitter ett 3000mAh som i en perfekt verden ville vært 3300-3500mAh, ikke fordi jeg går fort tom for strøm, men vi er i år 2016. V10 holder ut 1 ½ dag med normal bruk. Men fy hvor fort den lader 1 time 0-100% jeg har hatt/har mange mobiler, men ingen er i nærheten av V10 i lade tid. Du har også mulighet til og skifte til nytt batteri på 10sec. Ja LG har mulighet til det...

LG har selvfølgelig muligheten for minnekort som er stort nok til og lagre hele det norske oljefondet på.

 

Et lite minus er at LG V10 skulle ha kommet med Qi-lading, Marshmallow 6.0, og kanskje et litt større batteri, men det blir bare bagateller når mobilen er så ‘’up to date’’ som den er!! Husk jeg kun har hatt mobilen i 3 dager. Jeg er 110% fornøyd til nå og jeg vil anbefaler kjøp av LG V10 hvis noen er i tvil/sitte på gjerdet. Det sier jeg ikke fordi jeg er over normalt begeistret for LG, men fordi dette er et meget bra flaggskip av en mobil! Jeg vil komme med en fullstendig test av V10 om minimum 1 måned.

 

Bilder:Min nye LG V10 sammen med sine 6"brødre" Bror nr.7 tok bilde (G3) ellers bilder av batteritid dag 1 og dag 2 på V10.

Og selfølgelig min nye V10

 

Gratulerer LG ‘’you did it again’’

 

Takk for meg for denne omgangen. Ps: Takk til ‘’mallabarius’’

 

Tage © 30.01-2016

post-370331-0-44087600-1454179068_thumb.jpg

post-370331-0-41989100-1454179085_thumb.jpg

post-370331-0-74639100-1454179102_thumb.jpg

post-370331-0-21941500-1454180089_thumb.jpg

Endret av Tage.T
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Takk for flott review, Tage! :-)

Fikk ikke testet hifi dac før i dag. Herre min hatt for en forskjell. Til å ikke være spesielt audiofil, har jeg tilgode å høre noe i nærheten.

De har pakket telefonen med et headset av kvalitet. Quad beat 3 er i tillegg tunet av AKG.

 

Om noen er i tvil, så slenger jeg meg på tilbakemeldingen fra Tage.

Her er det bare å "laup & kjaup"

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fin test. Men testen er gjennomsyret av at du er fan av LG. Når ble gummi luksuriøst? ? Hallo!
I tillegg er den DAC'en 32bit noe som er ikke brukes stort sett hos folk. 16bit er det som er utbredt. Er mange tester som har testet lyden uten å bli så imponert. Problemet er vel at man ikke får brukt det i alle apper. 

Du skriver at batteriet holder over 1 dag. Men på bildet av strømforbruket ser man jo at det ikke er noe tung bruk der? Hvor mye video, browsing på internett osv? Jeg vil se en screen-on-time test, for der gjør den det veldig svakt i alle andre tester. 

Du merker ikke noe forskjell med tungdrevne spill? Det er helt umulig om du sammenligner med hva alle andre objektive tester får til. Foreslår at du faktisk kjører noen tøffe grafiske tester der du faktisk kan se hvilken FPS den har. 

Hele testen blir litt teit, da det virker som du aldri har prøvd noe annet enn LG, og ikke vil prøve eller. 

EDIT: En annen ting er jo at man får ikke brukt DAC'en når man vil. Er jo bare den innebygde appen som tillater dette. Finnes dog omveier veit jeg. Men det er ikke noe som er støttet av LG. 

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Fin test. Men testen er gjennomsyret av at du er fan av LG. Når ble gummi luksuriøst? ? Hallo!

I tillegg er den DAC'en 32bit noe som er ikke brukes stort sett hos folk. 16bit er det som er utbredt. Er mange tester som har testet lyden uten å bli så imponert. Problemet er vel at man ikke får brukt det i alle apper. 

 

Du skriver at batteriet holder over 1 dag. Men på bildet av strømforbruket ser man jo at det ikke er noe tung bruk der? Hvor mye video, browsing på internett osv? Jeg vil se en screen-on-time test, for der gjør den det veldig svakt i alle andre tester. 

 

Du merker ikke noe forskjell med tungdrevne spill? Det er helt umulig om du sammenligner med hva alle andre objektive tester får til. Foreslår at du faktisk kjører noen tøffe grafiske tester der du faktisk kan se hvilken FPS den har. 

 

Hele testen blir litt teit, da det virker som du aldri har prøvd noe annet enn LG, og ikke vil prøve eller. 

 

EDIT: En annen ting er jo at man får ikke brukt DAC'en når man vil. Er jo bare den innebygde appen som tillater dette. Finnes dog omveier veit jeg. Men det er ikke noe som er støttet av LG. 

 

 

 

Denne micro-reviewen kommer etter bare noen dager med test. Enten man er Apple fanboy, eller LG fanboy spiller i liten grad noen rolle med tanke på tester av produkter man har en preferanse for. Kan heller ikke se at påstanden din om at han ikke vil prøve andre telefoner kommer frem i noen av innleggene. I motsetning til mange andre testere og for så vidt journalister / nettsteder med preferanser, er han åpen på at han er LG fanboy.  :) 

 

At duraskin oppleves som luksuriøst skyldes vel ikke materialvalg, men kvalitet og grep. Noen liker glass og noen liker aluminium. For min egen del liker jeg at telefonen ligger godt i hånden og at det er godt grep. At duraskin i tillegg tåler juling er heller ikke feil.

Som tidligere nevnt er det viktigste at man faktisk kan bytte ut både batteri og sette inn micro-SD kort. ( noe man ikke kan gjøre der man har preferanse for de mer luksuriøse materialene glass og aluminium. Da disse ofte inngår i en unibody-løsning. )

 

Batteriet opplever jeg som tilfredstillende. Som Tage nevner, kunne dette med fordel ha vært levert med noen høyere kapasitet.

Hvis man scroller litt under oversikten på batteriforbruket, vil man kunne se hva som fysisk sluker batteritid.

I tillegg har vi mennesker generelt veldig varierende bruksmønster, hvor noen lader to ganger pr dag. Fordelen med V10 er at man kan ha ekstra batteri i lommen og at den har veldig rask ladetid. 0-100% på timen og fem minutter.

 

DACèn kan fint benyttes med en enkel løsning som ikke krever root. Legger for ordnes skyld ved en link til Google Play, hvor en av XDA-guttene har programmert litt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phascinate.lgv10.dacfix

 

Siden det er flere som er opptatt av tester og tall, vedlegger jeg dagens test.

Testen er gjennomført med futuremark 3D ( på min egen LG V10 ). Hvis dette ikke holder til vanlig mobilspilling, er både PlayStation og Xbox alternativer.  :) 

 

http://bildr.no/view/S0dBMlBW

 

 

Sist men ikke minst:

Jeg har ikke vært noen LG fanboy, men er på god vei nå.

Kommer fra iphone opp til 5, via Samsung Note 3-4 og valgte LG G4 når Note 5 ikke kom til Norge.

Jeg ble meget positivt overrasket over LG. Her er det mange smarte funsksjoner som jeg ikke har sett i andre UI. Som sagt er dette med UI, brand, estetikk, bruksmønster veldig forskjellig. 

Er man kristisk, gjør som resten ; Kjøp Iphone eller en i galaxy-serien! Da skiller du deg hvert fall ikke ut!  :rofl: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fin test. Men testen er gjennomsyret av at du er fan av LG. Når ble gummi luksuriøst? ? Hallo!

I tillegg er den DAC'en 32bit noe som er ikke brukes stort sett hos folk. 16bit er det som er utbredt. Er mange tester som har testet lyden uten å bli så imponert. Problemet er vel at man ikke får brukt det i alle apper. 

Du skriver at batteriet holder over 1 dag. Men på bildet av strømforbruket ser man jo at det ikke er noe tung bruk der? Hvor mye video, browsing på internett osv? Jeg vil se en screen-on-time test, for der gjør den det veldig svakt i alle andre tester. 

Du merker ikke noe forskjell med tungdrevne spill? Det er helt umulig om du sammenligner med hva alle andre objektive tester får til. Foreslår at du faktisk kjører noen tøffe grafiske tester der du faktisk kan se hvilken FPS den har. 

Hele testen blir litt teit, da det virker som du aldri har prøvd noe annet enn LG, og ikke vil prøve eller. 

EDIT: En annen ting er jo at man får ikke brukt DAC'en når man vil. Er jo bare den innebygde appen som tillater dette. Finnes dog omveier veit jeg. Men det er ikke noe som er støttet av LG.

 

Hei «Randeboy»

 

Skriver daglig med mobil brukere på min "LG-Newsfeed", men til dagsdato har jeg aldri fått en tilbakemelding som jeg har ledd så mye av, takk skal du ha! Må få oversette den på engelsk og få lagt den ut på min side.

 

Du begynner innlegget med "fin test" og avslutter innlegget med "hele testen blir litt teit" Teit? du skriver* "Når ble gummi luksuriøst?" Punkt.1.Du får virkelig unnskylde meg for og sitere Lg.com. Sitat: "Den opplagte designen til en førsteklasses mobil er her. Med luksuriøs gummibelagt bakside" Hallo jeg er helt enig med Lg her Dura Skin har en meget god kvalitetsfølelse. Og holde i en LG V10 kjennes den virkelig luksuriøs ut. Sånn er det bare.

Du får ta det opp med LG Norge, som ikke har formulert seg etter din oppfatning av hva luxus er.

Hva vet du om hva jeg Ola, Kari og LG synes er luksuriøst, hallo ?? Jeg synes Dura Skin er 10 ganger bedre en plastikk.

 

Batteritid du skriver*"Men på bildet av strømforbruket ser man jo at det ikke er noe TUNG bruk" JEG skriver "holder ut 1 ½ dag med normal bruk" ja NORMALT bruk.

 

32BIT HI-FI DAC wow til og med jeg som ikke er nå lyd proff, foruten at jeg har vært selger for JVC Norge i 2 år da. Vet at 32BIT HI-FI DAC er helt fantastisk og ha i lomma på mobilen sin. Dette er faktisk noe LG har fått til, sjalu nå eller? Nå kan du endelig høre på musikk i høy kvalitet på smarttelefonen. LG V10 oppsampler lydfiler av dårligere kvalitet til maksimalt 32-bit kvalitet med 32bit Hi-Fi DAC. Filer som støttes er FLAC og WAV (opptil 24 bit/192 kHz) Jeg sier wow igjen, men du skriver* "16bit er det som er utbredt" Og jeg svarer. Ja du har rett og de fleste har FM i bilen, men Dab er bedre.

 

Du skriver* "du merker ikke noe forskjell med tungdrevne spill? Det er helt umulig om du sammenligner med hva alle andre objektive tester får til. Foreslår at du faktisk kjører noen tøffe grafiske tester der du faktisk kan se hvilken FPS den har." Rolig, nå jeg har hatt V10 i 3 dager. Nettet flyter over av ‘’TØFFE’’ grafiske tester, det er bare og google til krampa tar deg! For jeg kommer ikke til og gjøre test nummer 16000, for og gjøre vise personer fornøyd. Har du ikke lært deg at ikke det må stå en SD 820 med 6 ram og i tilegg må ligge som nummer 1 på lista for og være en god mobil?

 

Kan ikke fordra kverulanter som kverulerer fordi at de ikke har noe annet og gjøre. Sorry for at jeg ikke fikk en profesjonell tekno-journalist til og renskrive "testen" min, men håper den vanlige mann på gata likte den.

 

Tåler kritikk men da må den være seriøs ikke "blabla synse blabla" eller er 12 år og sur på mamma for og ha fått husarrest, og lar frustrasjonen sin gå utover et flaggskip som LG V10 er.

Tror ikke det er grunnløst at LG V10 slår alle salgsrekorder i bla. USA.

 

Du skriver*"Men testen er gjennomsyret av at du er fan av LG" Jeg skriver "Her må vi selvfølgelig ta litt høyde for at skribenten er en stor fan av LG produkter generelt.

Men jeg skal etter beste evne skrive om min opplevelse av dette produktet."

Bombe at testen ble litt positiv, men kritikken din faller derfor død til jorden.

 

Ps: Jeg skriver "Jeg vil komme med en fullstendig test av V10 om minimum 1 måned."

 

Ha en fortreffelig Søndag «Randeboy»!

 

Mvh

Tage

 

*synser

Ps: Case closed. Gidder ikke mer tulbal skriving.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ja oversett det å legg det ut på "siden" din eller hva for noe hobby du hadde. Jeg kunne ikke brY meg mindre.

 

Så når LG skriver at gummi er premium så betyr det at det er fakta? Tror du kan dra på hver eneste produsentside og se det samme. Selv om Toyota mener at Avensis er premium så er den langt fra det.

 

DAC'en fungerer bare med innebygde spiller? Gå på noen High-fi forum med fplk som hae høye krav. Der er det mange som klager på den innebygde spilleren og laster heller ned en tredjepart. Problemet er at man må laste ned en app for å tvinge på DAC'en for å få noe volum og kvalitet. Det er rett og slett for dårlig på en telefon ment for musikkelskere. Bruker man Spotify som er den største streamingtjenesten tilgjengelig, bruker man den som er innebygd i snapdragon.

 

Du skriver "normal" bruk. Men hva er det? Er ikke dette et flaggskip ment nettopp for tunge brukere?? Og hvermansen går ikke med et ekstra batteri som må lades opp.

Leste på div forum at mobilen drar mer strøm enn gjennomsnittet i standby også. Var en jeg så der telefonen dro 13% på en natt. Det er rimelig dårlig iforhold til flere andre toppmodeller. Spesielt iPhone.

 

Salgstall kan du spare deg for, det behøver ikke å bety at en telefon er perfekt.

 

Ja jeg gleder meg til å se din fullstendige test for å se om du er like subjektiv som du er nå.

Lenke til kommentar

Ingen nevnt, ingen glemt, men denne tråden er veldig preget av unge "barnslige"/uerfarne og fanboys... Andre som har samme inntrykk...?

Hei !

 

Spot on

 

Her skal man skrive en liten test om Lg V10, "i Den store LG V10 tråden!"

Så får man pinadø kritikk for at jeg ikke har testet flere mobiler samtidig, latterlig!

 

Case closed fra meg!

 

Ha en fin Søndag alle!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hei Tage.

Ikke ta deg nær av hva en person skriver i denne tråden. Du er en av de mest hyggelige her inne.

Fin skrevet tekst av en veldig god mobil! Keep up the good work!

Hei "SuperMario" ☺

 

Takk! Er på grunn av sånne som deg jeg skriver og koser meg stort her inne.

 

Har bare vært så mye mer hyggelig hvis alle kunne ha respekt for andre her inne,

men det er alltid en/noen som skal kritisere bare for og kritisere. Ikke bra!

, men det er som du sier cluet er å ikke bry seg.

Btw: "i'll will do my best to keep up the good work"

 

Ha en fin fin Mandag SuperMario :)

 

//Tage

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Herre jesus. Snakk om å ta ting personlig! 
Er ikke snakk om respekt eller ikke. Poenget er at "testen" ser ut som den er skrevet av en som er hjernevasket av LG. 
Kan vel ikke forvente så mye hvis man leser signaturen din. 
Tåler du ikke kritikk, så anbefaler jeg deg å slutte å skrive test av en mobil. Slik er det bare. 

EDIT: SNIPP

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja oversett det å legg det ut på "siden" din eller hva for noe hobby du hadde. Jeg kunne ikke brY meg mindre.

 

Så når LG skriver at gummi er premium så betyr det at det er fakta? Tror du kan dra på hver eneste produsentside og se det samme. Selv om Toyota mener at Avensis er premium så er den langt fra det.

 

DAC'en fungerer bare med innebygde spiller? Gå på noen High-fi forum med fplk som hae høye krav. Der er det mange som klager på den innebygde spilleren og laster heller ned en tredjepart. Problemet er at man må laste ned en app for å tvinge på DAC'en for å få noe volum og kvalitet. Det er rett og slett for dårlig på en telefon ment for musikkelskere. Bruker man Spotify som er den største streamingtjenesten tilgjengelig, bruker man den som er innebygd i snapdragon.

 

Du skriver "normal" bruk. Men hva er det? Er ikke dette et flaggskip ment nettopp for tunge brukere?? Og hvermansen går ikke med et ekstra batteri som må lades opp.

Leste på div forum at mobilen drar mer strøm enn gjennomsnittet i standby også. Var en jeg så der telefonen dro 13% på en natt. Det er rimelig dårlig iforhold til flere andre toppmodeller. Spesielt iPhone.

 

Salgstall kan du spare deg for, det behøver ikke å bety at en telefon er perfekt.

 

Ja jeg gleder meg til å se din fullstendige test for å se om du er like subjektiv som du er nå.

 

"Spesielt iPhone"....humre humre

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ja oversett det å legg det ut på "siden" din eller hva for noe hobby du hadde. Jeg kunne ikke brY meg mindre.

 

Så når LG skriver at gummi er premium så betyr det at det er fakta? Tror du kan dra på hver eneste produsentside og se det samme. Selv om Toyota mener at Avensis er premium så er den langt fra det.

 

DAC'en fungerer bare med innebygde spiller? Gå på noen High-fi forum med fplk som hae høye krav. Der er det mange som klager på den innebygde spilleren og laster heller ned en tredjepart. Problemet er at man må laste ned en app for å tvinge på DAC'en for å få noe volum og kvalitet. Det er rett og slett for dårlig på en telefon ment for musikkelskere. Bruker man Spotify som er den største streamingtjenesten tilgjengelig, bruker man den som er innebygd i snapdragon.

 

Du skriver "normal" bruk. Men hva er det? Er ikke dette et flaggskip ment nettopp for tunge brukere?? Og hvermansen går ikke med et ekstra batteri som må lades opp.

Leste på div forum at mobilen drar mer strøm enn gjennomsnittet i standby også. Var en jeg så der telefonen dro 13% på en natt. Det er rimelig dårlig iforhold til flere andre toppmodeller. Spesielt iPhone.

 

Salgstall kan du spare deg for, det behøver ikke å bety at en telefon er perfekt.

 

Ja jeg gleder meg til å se din fullstendige test for å se om du er like subjektiv som du er nå.

"Spesielt iPhone"....humre humre

Ja? Den er da det. Kan du vise noe tall fra en mobil som har likegod standytid. En iPhone bruker lett en 2-3% på en natt, og det er imponerende iforhold til over 10% som mange med V10 har. Dårlig optimalisering iforhold til konkurrentene med andre ord.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at mobilen har en skjerm, så puter LG V10 på en til. Noen kaller det en gimmick, jeg kaller det nytenkning som fungerer meget bra!

At LG driver med nytenkning med to skjermer er å ta vel hardt i.

Flere produsenter har gjort dette flere ganger, ikke minst Yotaphone, som prøver igjen og igjen, nå i ver. 3. 

Hadde selv Yotaphone ver.2 en kort stund og den ekstra skjermen forble en gimmic selv hvor mye de prøver å gjøre det med 2 skjermer som unikt for dem. Salget av alle versjonene er og forblir en flopp.

 

Men hvem vet, kanskje LG har større lykke med to skjermer. Det er i alle fall ikke det innsalgsargumentet som får meg til å kjøpe en V10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke nok med at mobilen har en skjerm, så puter LG V10 på en til. Noen kaller det en gimmick, jeg kaller det nytenkning som fungerer meget bra!

 

At LG driver med nytenkning med to skjermer er å ta vel hardt i.

Flere produsenter har gjort dette flere ganger, ikke minst Yotaphone, som prøver igjen og igjen, nå i ver. 3.

Hadde selv Yotaphone ver.2 en kort stund og den ekstra skjermen forble en gimmic selv hvor mye de prøver å gjøre det med 2 skjermer som unikt for dem. Salget av alle versjonene er og forblir en flopp.

 

Men hvem vet, kanskje LG har større lykke med to skjermer. Det er i alle fall ikke det innsalgsargumentet som får meg til å kjøpe en V10.

Hei kompis

 

Det var da svært til flisespikkeri på min V10 "test" Husk testen er skrevet av meg som enkeltpersoner og har sin egen subjektive oppfatning av LG V10.

Men positivt at mange leser den og har sin egen måte og tålke den på, positivt eller negativt.

 

Jeg skriver "Ikke nok med at mobilen har en skjerm, så puter LG V10 på en til. Noen kaller det en gimmick, jeg kaller det nytenkning som fungerer meget bra" Okay, noe JEG kaller nytenkning som fungerer meget bra.

Alle vet vel at flere mobilprodusenter har prøvd flere varianter av 2 skjermer. Men ingen har gjort det på denne måten, som jeg falt for.

Per-sa kan jeg etter noens oppfatning ha ordlagt meg "feil" men vi fårstår vel hva jeg mener...ikke sant?

Tilbake til jobb har ikke den "luksus" at jeg kan skrive stort mer, tar jo tid tilogmed på en V10. Som har VERDENS beste keyboard hehe (nå blir det rabalder igjen)

 

Ha en fortreffelig dag videre!

 

//Tage

 

Ot:

 

Kunne jo slå to fluer i en smekk. Er en ikke navngitt person på formue som ville ha "screen on time" bilde. Her er 2. Kan love jeg har over normal bruk her, må si jeg er bittelitt skuffet og hadde håpet på minst 5 1/2 time, men, men. kan ikke få alt.

 

Ha en fin dag!

//Tage

post-370331-0-59121700-1454425678_thumb.png

post-370331-0-55761700-1454425696_thumb.png

Endret av Tage.T
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...