Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 10 gjenoppretting?


Anbefalte innlegg

Har en windows 7 pc som er oppgradert til 10. I 7 kunne man gjenopprette pcen en dag, en måned eller mer for å løse problemer. Hvordan gjør jeg dette i 10? Har fått virus og prøver å få det fjernet. Viruset har satt sine spor, f.eks. hver gang jeg åpner explorer så går den til en russisk side. Alt av plugins til nettleseren er deaktivert. Nettkabel er også dratt ut til dette er løst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Hadde et lignende "virus" for litt siden, ble sendt rett til en russisk side når jeg åpnet nettleseren etter oppstart. Viruset gjorde ingen skade på min maskin heldigvis. Skannet maskinen med flere typer virus og malware-programmer uten hell. 

 

Etter litt søking på nett fant jeg fram til at det var dannet en registry nøkkel som tvang nettleseren min til å åpne siden, fjernet denne og problemet var borte. Du kan jo sjekke det med mindre du går for gjenoppretting :-)

Lenke til kommentar

Hei! Hadde et lignende "virus" for litt siden, ble sendt rett til en russisk side når jeg åpnet nettleseren etter oppstart. Viruset gjorde ingen skade på min maskin heldigvis. Skannet maskinen med flere typer virus og malware-programmer uten hell. 

 

Etter litt søking på nett fant jeg fram til at det var dannet en registry nøkkel som tvang nettleseren min til å åpne siden, fjernet denne og problemet var borte. Du kan jo sjekke det med mindre du går for gjenoppretting :-)

 Jeg fant årsaken til at nettleseren gikk direkte til en russisk side med en gang jeg åpnet nettleseren. Høyreklikket på snarveien (både på skrivebords snarveien og start meny snarveien) og valgte å gå til fil plasseringen. Fant da en ny internett explorer snarvei, som gikk til Internett Explorer 11 installasjons mappen. Snarveien som starter Explorer var en tekstfil (med koding for å starte nettleseren) som var modifisert men en ekstra linje med koding som ba den om å gå til den siden. Fikk ikke lagret filen etter å ha redigert den, så måtte slette den.

Mistenker fortsatt at det ligger modifiserte filer på PC'en, ettersom det var noen svært skeptiske bakgrunns prosesser i oppgave behandlingen, pluss lignende skeptiske oppstarts prosesser som var aktivert. Vet ikke hva det kan være, men er redd for at noe av det sender personlig informasjon etter å ha studert prosess navnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...