Gå til innhold

CS:GO Dedicated server: Windows VS Linux


walde^

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en CS:GO-server kjørende på min Windows Server 2012 R2 med følgende setup:

 

srcds -game csgo -console -usercon +autoupdate +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_active -sv_pure 1 -sv_lan 0 +map de_dust2 -port 27015 -tickrate 128

 

Med 10 spillere inne ligger cpu-bruk på omtrent 10%, har 8gb ledig minne og serveren er hostet på 50/50 fiber-linje som er helt stabil, så problemet skal ikke ligge på nettverket.

 

Stort sett fungerer dette utmerket, men innimellom (ca. 0-3 ganger per minutt) får jeg en slags lag-spike hvor sv- og var- lagger litt. Denne spiken varer veldig kort, men fortsatt utrolig irriterende. Spørsmålet mitt er om noen har noe data på hvorvidt en linux-server vil yte bedre enn en windows-server i en slik situasjon? Har på følelsen at Windows ikke egner seg til hosting av en slik type applikasjon.......

 

Dette skjer uavhengig om jeg kun kjører CS:GO-serveren, eller om jeg også kjører TS3-serveren som står på samme serveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også 2x CS:GO servere kjørende på 2012 R2, disse kjører 100% feilfritt.

 

MEN, jeg hostet også 10x CS:GO servere ift. LAN, hvor jeg fikk samme problem, spesielt "var" gikk opp til 20 til tider, klarte ikke å finne noen grunn til at det skjedde, men avfeide det med at serveren var litt overloadet med 10x servere med 10 spillere på hver.

 

Jeg tror ikke du har mye å hente på Linux her, utifra load % du selv oppgir, men det er ikke noe mer styr å sette det opp i linux hvis du vil teste. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...