Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Startsiden i google chrome endres hele tiden til noe 'Yahoo søk', virus?


Anbefalte innlegg

En vennine lånte pcen min, har høyst sansynlig ikke veldig gode greier på hva en skal trykke på og ikke trykke på.

 

I allefall, nå har startsiden endret seg i google chrome til noe 'Yahoo søk' tull jeg ikke er intressert i.

 

Kan fjerne den og sette startsiden tilbake til google.no slik jeg ønsker, men straks jeg starter chrome på  nytt forex, så er den yahoo greia tilbake.

 

Nå jeg åpner chrome, så kommer det opp 2 faner, første er detta yahoo tullet, og neste er google.no slik jeg ønsker.

 

Hva er dette for noe greier?

 

Har kjørt full virus-scan uten at det ble funnet noe, søkt for spyware med CCleaner, fortsatt uten hell.

 

Sett igjennom innstillingene i chrome for tilleggspakker osv, uten at jeg kan finne noe der heller, ikke finner jeg noe om jeg går på kontrollpanel-programmer og funksjoner som heter noe slikt heller.

 

What to do? Frustrerende, merker også at pcen har blitt noe treigere, disken og cpu jobber mye med systemprosesser til tider uten at jeg helt vet hvorfor.

 

Se vedlagte biler for og se elendigheten.

Er nok ikke tidenes mest oppegående med data, men en del kan jeg da tror jeg.

 

1_zpsckiu3gge.jpg

 

2_zpshiov0k4y.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det endres til 2 startsider hver gang chrome starter opp, fjerner jeg det og endrer til kun google så funker det fint inntil chrome startes lukkes og åpnes igjen forex.

 

Har forsøkt og google litt ang dette, ser ut som noe spyware/virus ligende greier, uten at jeg helt har funnet noen løsning enda.

 

I programmer og funksjoner så ligger det ingenting yahoo eller unormalt som jeg kan se der nei.

Lenke til kommentar

Problem løst, kjøpte en fullversjon av Avast Antivirus og hele greia, lot den scanne hele pcen, tok sin tid men problemet ser ut til og være borte.

 

Fullversjonen fant noen 'trusler' som den gratis prøveutgaven ikke fant så kan være at problemet lå der.

 

Avast er da ikke det værste antivirus programmet som finnes er det vel? 
Har da brukt det en stund, da i fullversjon men lisensen utgikk, og fornyet den førstav nå, er uansett meget fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Jeg har satt Chrome til å "fortsette der jeg slapp", ingen hjemmeside. Åpner jeg nytt vindu får jeg stadig Google-søkeboks + noen miniatyrbilder av nylig brukte sider.

 

Men før i dag skulle jeg søke ved skrive inn et søk i adresse/søkefeltet aller øverst. Og sannelig kom fikk jeg søkesultatet hos Yahoo, ikke i Google. Jeg skjønte ikke hvorfor, det kunne se ut til at McAfee Site Advisor hadde lagt inn

no.search.yahoo.com/search?fr=mcafee&type=C211NO0D20150921&p=%s 

som en alternativ søkemotor for sikre søk, og at denne var blitt satt som standard, men det gikk greit å gå inn på innstillingene og endre det tilbake til Google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...