Gå til innhold

120 Vifte i bunnen av kabinettet


Bateman26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anngående støv tenkte jeg og kjøpre meg et skikkelig støvfilter spesielt siden jeg har bikkje.

Hvilken 120 vifte har best forhold mellom luftmengde og støy?

Du bør skaffe deg en vifte av god kvalitet, Papst er et merke jeg synes er meget bra. Når det gjelder støy kontra luftmengde, er dette noe du må finne ut selv. Kjøp den viften som du synes støyer ca. tålbart mye. (det betyr ikke at du skal kjøpe en Delta @ 45 dB). Har du en CPU-kjøler som har et støynivå på 29 dB, kjøper du en vifte som ligger på 25 dB.

Lenke til kommentar
Hadde planlagt og bruke denne enermax og skru den helt ned på laveste turtall

Vil heller at du kjøper deg en viftestyring til den, slik at du slipper å åpne burken din hvis du synes den bråker for mye.

 

Btw: Hvis du kjøper den, er du nødt til å modde inn noen leds som lyser inn i de transparente viftebladene. Det gjorde jeg, og det ser ganske tøft ut! Kjøp noen ultrabright leds og bruk limpistolen flittig!

Lenke til kommentar
Hadde planlagt og bruke denne enermax og skru den helt ned på laveste turtall

Du kan få en sånn av meg for 100 + porto. Jeg er ikke fornøyd med støynivået (men så er jeg mer opptatt av støy enn luftmengde til de prosjektene jeg jobber med for tiden). Jeg kjøpte en Papst istedenfor. Den støyet mindre på fullt øs, og den er vel nede i under 5 volt med motstand + reostat nå. Da er det så vidt den går rundt... Men det holder til den lille sirkulasjonen jeg trenger i den pc-en der den står.

Lenke til kommentar

En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft.

Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett.

Lenke til kommentar
En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft.

Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett.

Joda men det er ca 2 cm klaring mellom kabinett og gulvet så det tror jeg bare skal gå bra

 

Edit Skrivefeil

Endret av Bateman26
Lenke til kommentar
En ting du må tenkte på når du setter inn vifter i bunnen på kabinettet er at det kan bli en del extra støy hvis vifta ikke har fri tilgang til luft.

Bare prøv å hold henda dine foran vifta (inntak) og det støyer en god del mere enn vanlig. Bruker jo tross alt ikke å være så veldig god plass under ett kabinett.

Jeg har en vifte som står rett bak en akryl plate med klaring på en halv centimeter eller.no i fronten, den hører du nesten ikke da "lokket" er igjen, og bråker hvis du åpner..

 

-Zalphon-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...