Gå til innhold

Denne 3D-skriveren kan reise en hel bygning på bare 24 timer – og er ikke engang spesielt stor


Anbefalte innlegg

hvis man kan si at man reiser et hus , så må det da være av ferdig bygde modulert ( inkludert planker ) .

men man kan også si at man bygger et hus av moduler

 

forskjellen må da være hvordan huset bygges

"å  reise" er jo strengt tatt assosiert med "å løfte"

 

og forresten ikke misforstå betydning av "å reise "  for det er ikke snakk om reise på tur her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan prøve å være LITT mer ydmyk neste gang du er skråsikker på noe?

"Å reise et bygg" er et helt normalt uttrykk.  At du ikke har fått med deg dette gir deg ingen rett til å kalle folk tilbakestående. Det eneste dette viser er en ekstremt dårlig debatteknikk fra din side.

 

Omg ... Ja, man kan reise et bygg. Dette har da kommet tydelig frem i denne tråden? Jeg har ikke nektet for at utrykket "å reise" ikke eksisterer, slik det virker som at du tror. Saken er at noe som reises må allerede være bygd, noe som ikke er tilfellet med denne roboten.

Man kan reise et telt som er pakket sammen. Hvis du derimot syr duken og spikker teltplugger, så LAGER du teltet, altså i prinsippet det samme som å bygge det.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

hvis man kan si at man reiser et hus , så må det da være av ferdig bygde modulert ( inkludert planker ) .

men man kan også si at man bygger et hus av moduler

 

forskjellen må da være hvordan huset bygges

"å  reise" er jo strengt tatt assosiert med "å løfte"

 

og forresten ikke misforstå betydning av "å reise "  for det er ikke snakk om reise på tur her

 

Glem det ... Jeg tror ikke kidza her er gamle nok til å ha hatt seksualundervisning på skolen engang. Isåfall burde de greid å koble logikken i utrykket "å få reisning" og se sammenhengen der ...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe jeg blir nesten litt lattermild av å lese dette her... faktisk ikke bare nesten hehe.

 

Det at jeg blir kalt tilbakestående med talefeil eller hva det ble sagt, lever jeg veldig fint med :-)

 

Forøvrig så er folkeskikk en fin ting å ha. Dersom ord som tilbakestående o.l. er ord du normalt beskriver andre du er uenig med, så du med det. Men det er ikke alltid en like lur strategi. Verken her eller offline.

 

Jeg innser at du mener du har rett. Og er åpen for diskusjon rundt det meste, men hold det da på et sivilisert plan. Jeg tar meg absolutt ikke nær av slike kommentarer, men gidder enkelt og greit ikke diskutere på det nivået.

 

Akkurat når det gjelder diskusjonen ang. definisjonen, så ser jeg at den er allerede konkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...