Gå til innhold

Hjelp til kjøp av studentsykkel!


Exozza

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en sykkel som primært skal brukes som transportmiddel på asfalt/grus (type til/fra skole og jobb), og jeg skal i utgangspunktet ikke bruke den til trening. 

 

Jeg har funnet frem til disse tre syklene som jeg kan få for 1999,- hver. Hvilken er å anbefale utifra overnevnte bruksområde? Finnes det noen andre dere eventuelt vil anbefale i den aktuelle prisklassen?

 

XEED ECO 3 SPORT

XEED XC 3 SPORT

Diamant Union 40

Endret av Exozza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville ha valgt Diamanten av den grunn at den har skjermer, bagasjebrett og hjul/dekk som er mer beregnet på asfalt (og grus). Kvaliteten på komponentene er vel stort sett den samme, uansett hvilken av disse du velger. For meg så ser det ut til at Diamanten også har Shimano-hjul, noe som ikke er å forakte.

 

PS. Det er tullete av gsport at de ikke poster spesifikasjoner på nettsidene. De tror vel de får solgt mer, men det tror jeg neppe noe på.

Endret av Chip Salte
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville ha valgt Diamanten av den grunn at den har skjermer, bagasjebrett og hjul/dekk som er mer beregnet på asfalt (og grus). Kvaliteten på komponentene er vel stort sett den samme, uansett hvilken av disse du velger. For meg så ser det ut til at Diamanten også har Shimano-hjul, noe som ikke er å forakte.

 

PS. Det er tullete av gsport at de ikke poster spesifikasjoner på nettsidene. De tror vel de får solgt mer, men det tror jeg neppe noe på.

Jeg har egentlig ikke noe behov for bagasjebrett. Skjermer trenger jeg derimot, men det antar jeg ikke er noe problem å skaffe i etterkant. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tja, jeg har ikke bagasjebrett på min sykkel (kan heller ikke få det), men savner det ikke. Og jeg sykler til/fra jobb hver bidige dag, over en mil hver vei.

 

Klart du ikke savner bagasjebrett, for da ville din fantastiske CX ikke vært så fantastisk lenger....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke bagasjebrett på min sykkel (kan heller ikke få det), men savner det ikke. Og jeg sykler til/fra jobb hver bidige dag, over en mil hver vei.

 

 

 

Tja, jeg har ikke bagasjebrett på min sykkel (kan heller ikke få det), men savner det ikke. Og jeg sykler til/fra jobb hver bidige dag, over en mil hver vei.

 

Klart du ikke savner bagasjebrett, for da ville din fantastiske CX ikke vært så fantastisk lenger....

 

Vil dere også anbefale Diamant Union 40 over XEED Eco 3 Sport?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...