Gå til innhold

Beste prg. til å rippe cd til MP3


frodelil

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte jeg skulle legge hele cd-samlinga over på pc'en, som f.eks. mp3. Finnes det noen gode rippe programmer som søker opp artist, album o.l. på nettet, slik at jeg slipper å legge inn dette manuelt? Hvordan bruker dere å gjøre det? Så tar jeg gjerne imot tips på gode mp3-spillere med god library funksjon.

 

Peace!

---frode---

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller beste programmet er helt nye iTunes som akkurat har kommet til Windows. Det har eksistert til mac en god stund. Der kan du gjøre alt med. Jeg bare putter inn en cd og så går programmet på nett for meg og laster ned navn på sangene, navn på album, navn på artist og sjanger. Programmet har innebygget cd og dvd brenner og kan konvertere til både mp3 og nyere aac med bedre lyd i forhold til filstørrelsen. Det kan også legge inn musikk som wav eller aiff ukomprimerte filer. I tillegg er det integrert støtte for nettradio :) Dette er definitivt det aller beste og eneste programmet du trenger. Personlig synest jeg at det slår alt jeg har prøvd før. Jeg har forresten selv brukt det til å legge inn all musikken min på hardisk.

 

Og kanskje det aller beste er at det er GRATIS.

Hentes på www.apple.com/itunes

Lenke til kommentar

Den eneste sanne Gud sier at det beste rippeprogrammet er EAC med innstillingene "Drive caches audio data" og "Drive has C2-error reporting".

 

I tillegg får du EkstraFrelse hvis du sjekker ved hvilke hastigheter cdleseren din rapporterer C2- (egentlig CU-) feil med 100% nøyaktighet.

Program for å sjekke dette finnes på websida for EAC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...