Gå til innhold

God nok grunn til perm?


Anbefalte innlegg

Hei, dette er nok enda en tråd om muligheter for perm i førstegangstjenesten, men har ikke funnet godt nok svar på tidligere tråder jeg har lest..

 

Lurte derfor på om noen kunne ha hjulpet meg.

 

Kjæresten min skal ha perm onsdag om 2 uker, men siden hun har fri helgen og mandag og tirsdag har de ikke noe opplegg så vil hun søke tidligere perm. De har fått beskjed om at de må ha grunn, men hva er en god nok grunn til å få perm? Og må man ha "bevis" for hva permen skal brukes til?

Håper på svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs, det blir jo klasse C, noe som befalet kan gi om han har lyst og det passer.

"Velferdspermisjon av mindre tvingende grunner kan bare innvilges i den grad vedkommende sjef finner det tjenstlig forsvarlig."

 

Altså, det er mulig, men ikke forvent så mye.

Klasse C trenger man ikke noe bevis eller krav for å få, men er så vidt jeg vet heller ikke så vanlig å få det.

Kjæresten din får bare søke å håpe på det beste.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hei

 

Hva slags tjeneste har kjæresten din? 

 

Man trenger egentlig ikke noen grunn til å ta perm. Alle som er i førstegangstjeneste har 20 permdager som de kan bruke som de vil. Så lenge permen ikke kolliderer med tjenesten/opplæring etc. 

Hvordan hver avdeling gjør det med perm er helt opp til de. 

Nå blir det klasse C perm på kjæresten din. Da er det opptil befalet å vurdere ut ifra tidligere permisjoner, permisjon ved høytider osv.

 

Unntak for perm er hvis det er dødsfall i familie etc. Da kan permen bli tatt selv om det går utover tjenesten. 

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Hei

 

Hva slags tjeneste har kjæresten din?

 

Man trenger egentlig ikke noen grunn til å ta perm. Alle som er i førstegangstjeneste har 20 permdager som de kan bruke som de vil. Så lenge permen ikke kolliderer med tjenesten/opplæring etc.

Hvordan hver avdeling gjør det med perm er helt opp til de.

Nå blir det klasse C perm på kjæresten din. Da er det opptil befalet å vurdere ut ifra tidligere permisjoner, permisjon ved høytider osv.

 

Unntak for perm er hvis det er dødsfall i familie etc. Da kan permen bli tatt selv om det går utover tjenesten.

Lenke til kommentar

Hei

 

Hva slags tjeneste har kjæresten din?

 

 

Man trenger egentlig ikke noen grunn til å ta perm. Alle som er i førstegangstjeneste har 20 permdager som de kan bruke som de vil. Så lenge permen ikke kolliderer med tjenesten/opplæring etc.

Hvordan hver avdeling gjør det med perm er helt opp til de.

Nå blir det klasse C perm på kjæresten din. Da er det opptil befalet å vurdere ut ifra tidligere permisjoner, permisjon ved høytider osv.

 

Unntak for perm er hvis det er dødsfall i familie etc. Da kan permen bli tatt selv om det går utover tjenesten.

 

 

Takk for bra svar, kjæresten min er i Sanitet.

Jeg mente også hun ikke måtte ha noe grunn til å søke perm i 4 dager før hun skal på perm, men de har fått beskjed om at de må ha en grunn..

For meg så virker det som det er mye misforståelser i Ledertroppen.

Når hun allikevel er ferdig med opplæringen og ikke har noe å gjøre i 4 dager så skjønner jeg ikke hvorfor hun må ha en grunn...

Vil jo veldig gjerne tilbringe 4 dager ekstra med henne, 4 dager ekstra betyr utrolig mye..

Lenke til kommentar

Man kan uansett gi de en søknad uten grunn, men om de krever en grunn er det jo egentlig ganske nytteløst...

Det er dessverre befalet som har siste ordet. Høres ut som om det kan bli vanskelig.

 

Det er vel strengt tatt bare ved dødsfall i nærmeste familie, nærmeste og eget bryllup, alvorlig sykdom og tilsvarende situasjoner man kan kreve det. At det er kjekt å ha 4 dager ekstra sammen kvalifiseres knapt som en grunn.

Lenke til kommentar

Takk for bra svar, kjæresten min er i Sanitet.

Jeg mente også hun ikke måtte ha noe grunn til å søke perm i 4 dager før hun skal på perm, men de har fått beskjed om at de må ha en grunn..

For meg så virker det som det er mye misforståelser i Ledertroppen.

Når hun allikevel er ferdig med opplæringen og ikke har noe å gjøre i 4 dager så skjønner jeg ikke hvorfor hun må ha en grunn...

Vil jo veldig gjerne tilbringe 4 dager ekstra med henne, 4 dager ekstra betyr utrolig mye..

 

 

Har sanitet turnus? Er ikke så kjent med sanitet.

 

Det kan vel ikke kalles en misforståelse ettersom forsvaret gir avdelingslederene ansvaret for perm. Og hvis de krever en grunn så kan de gjør det. Er det slik at det er lite folk i den avdelingen hun er? Er ofte at befalet vil holde folk igjen hvis det allerede er lite folk på avdelingen. 

Men kan hende at kjæresten din har misforstått angående de forskjellige permisjonklassene. Man trenger grunn for klasse A og B. Mens klasse C kan man søke om uten en grunn.

 

Men som sagt, det er opptil befalet. Hvis de vil være strenge så kan de det.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...