Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

løre og skru litt. hva anbefales


Anbefalte innlegg

Så er så enkelt som at jeg rett og slett vil lære meg litt smått og skru bil som en liten hobby. Men er mange biler. Og mange merker der ute.

 

Jeg har lyst til å kjøpe noe til en veldig billig penge. 10- 15k. Og som har god dokumentasjon og ikke for dyre deler. Skjønner ?

 

Og da hsr jeg tenkt litt på forskjellige biler. For vil ha noe som kanskje har litt hester og ikke 1.6liter motor. Så har tenk på kanskje en Opel fra tyske nærvær eller kanskje en litt eldre Saab ? Er det noen som kan anbefale meg noe ? Peke meg i riktig retning ? Eller er jeg helt på bærtur her ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 316/318i E36 BMW som ikke har for mye rust. Jeg har en 320 og det dukker opp noe å gjøre på den relativt ofte, så holder meg selv underholdt. Grunnen til at jeg ikke anbefaler 320 og opp er at disse koster mer i innkjøp og man kan fort bli revet med på å bruke mer enn man burde.

 

Fordelen er at du har nettbaserte delekataloger som inneholder delenummere på alt du skulle trenger og muligheter for kryssreferanse mellom modeller, masse deler i ulike prisklasser, både brukte, originale og alternative, samt enormt med dokumentasjon på hva folk har gjort tidligere på ulike forum. Bor du nærme svenskegrensen så kan du hente en delebil for en rimelig penge om skruingen skulle begynne å ta litt av.

 

Du bør også vurdere eventuelle investeringer i verktøy og mekkeplass om du ikke har det fra før. Det flyr fort en del penger der.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Velg med hjertet. I den prisklassen blir det garantert skruing.

 

Finn ut hva som er din greie:

-Rustsveising: Mange gode kandidater. Velg italiensk fra 80-tallet

 

-Modding: Velg japansk

 

- Mekanisk: Mange gode kanditater. Pontiac og amrikansk --> Garantert skruing.

 

- Elektriske problemer: Hmm. Søk på Finn etter bil som har vært i sjøvann. Det gir nemmelig masse problemer med elektronikken

 

Et annet tips er å finne en bil som har vært kolisjonsskadet eller vært skrudd på av andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...