Gå til innhold

uTorrent laster ned yahoo extensions


Anbefalte innlegg

Jeg installerte nettopp uTorrent på macen min, og selvfølgelig har den installert yahoo i alle browserne. Det som er dumt er at de er vanskelig å finne og fjerne, hvertfall for meg som er en ny mac-bruker.

 

- I Chrome lasta den ned en extension som heter Domain Error Assistant som konstant setter Yahoo som søkemotor. Denne må fjernes i innstillinger->Utvidelser(1) og du må manuelt sette google som standard søkemotor(2) i instillingene. Jeg måtte også endre hjemmesideinstillinger(3) og ny-fane-instillinger(4). Så jeg måtte gjøre 4 ting på grunn av uTorren og Yahoo. 

 

- I Safari lasta den IKKE ned en extension, MEN den lasta ned en e-bay knapp i verktøylinja siden av søkefeltet, så en macnoob som meg ante ikke hvordan jeg skulle fjerne den med en gang, Denne fjernes ved å høyreklikke øverst i safari, trykke tilpass verktøylinje, og dra vekk ebayknappen(1). Men knappen finnes fremdeles i instillingene og jeg er ikke flink nok til å finne ut hvordan jeg fjerner den(2). Jeg måtte deretter krype meg igjennom innstillingene i safari(cmd + "," er hurtigtast til innstillinger) og endre innstillinger som jeg trodde var endret (jeg er ganske ny i Safari, så vet ikke helt hva som er hva)(3, 4?). Totalt 4 ting jeg måtte fikse her og. 

 

Så alt i alt hadde jeg en ganske negativ opplevelse, og vil antagelig bruke noe annet enn uTorrent i fremtiden. Brukte mye tid på å krype meg igjennom OSX UI, Chrome- og Safariinnstillinger.

 

Har noen opplevd det samme?

 

Vet noen hvordan jeg fjerne sporene av e-bay knappen, og muligens andre skjulte programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fjernet det programmet fra Windowsdisken min etter mye om og men. Det var vanskelig å finne siden det ikke dukket opp i listen over programmer.

Det oppførte seg mer som spyware enn noe annet, så jeg innstallerte det aldri i MacOS, heldigvis.

 

Aldri mer uTorrent verken i MacOS, eller Windows.

 

Fjern ruklet og finn en annen klient som f.eks Tixiati.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...