Gå til innhold

[Løst] Youtube som jobb!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry, men det der var kjedelige greier. Hvorfor skal noen gidde å se sitte og se deg spille, når du ikke engang gidder være aktivt med selv? Jeg håper og tror det er et stort mindretall som gidder se andre spille i taushet. Personlig liker jeg ikke let's plays noe særlig, men det er en og annen jeg faktisk har synes var interessant. Ta denne her, for eksempel. Følg med på hvor mye han faktisk prater gjennom hele greia, og ikke minst hva han prater om. Det gjør at selve spillet i seg selv er morsomt nok, men fyren som snakker gjør det langt mer interessant enn det har rett til å være. Å sitte å se en fyr spille alene uten å si noe blir bare kjedelige greier.

 

For den saks skyld prøver jeg ikke å si at du bare må gi opp, men tenk litt på hvor mange som prøver seg som youtube-stjerne, og hvor mange som klarer å tjene noe som helst på det. Det er nok de aller færreste som klarer å leve av det, og selv dem tjener nok mest på merchandise, sponsorer, donasjoner og alt det der. Det igjen kreves beinhard jobbing over lengre tid. PewDiePie jobbet beindhardt med kanalen sin i tre år før han endelig ble stor, og han hadde sykt flaks. Han var "på rett sted til rett tid", for å si det sånn. Men i ettertid har det blitt enormt med folk som prøver å etterligne det han gjør, og det går jo ikke. Skal man lykkes må man ha noe unikt som gir oss noe vi ikke får andre steder, og det må være noe man faktisk har lyst til å se. Selv følger jeg mest med på ProJared, PeanutButterGamer (PBG) og The Completionist, men alle sammen er på siden normalboots,com. Det gjør at de hjelper hverandre med å få flere fans, og selv de er ikke akkurat store stjerner. (skjønt ProJared var med i første episode av Game Shakers på Nickelodeon, og det er jo noe. Selv om han selv ikke brydde seg stort.) :p

 

Men uansett, tilbake til denne let's play-en. Jeg liker denne fordi fyren snakker i ett sett, og om ting jeg faktisk har lyst til å vite. Vi får mange rare fakta om spillet jeg ikke kjente til, og han har en rolig og avslappet stemme som er behagelig å høre på. Jeg får aldri følelsen av at han er desperat etter fans, noe jeg setter stor pris på.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dessverre er markedet ekstremt mettet allerede, bare det å få noen til å ville sjekke ut en av dine videoer er nesten håpløst når det finnes tusenvis av mennesker som har titusenvis av faste følgere.

 

Dersom du er helt bestemt på å prøve så må du gjøre litt market research, se hva de andre populære kanalene gjør og prøv noe liknende med en unik tvist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann, Nish her..lurte på om det er noen som jobber med youtube her inne,og som da kanskje er interresert i å jobbe sammen om å lage videoer og bare ha det gøy! 

jeg gjør mitt beste å prøve å leve av det,det hadde vært en drøm! ikke så altfor lenge siden jeg startet,er med i Nordic screens og her er link til kanalen min https://www.youtube.com/user/LarsiiMargera

Gjør greia di mann! YouTube er jo en morsom hobby.

Lenke til kommentar

Evt så er jo også spilledits også morsomme å jobbe med. Du lærer veldig mye om VFX.

Jeg har selv "jobbet" med dette, er ikke store penger å tjene. Da jeg holdt på før jeg sluttet med gaming hadde jeg omtrent 7000 subscribers på min egen kanal, det lå mer penger i teamene jeg lagde filmer for (FreestyleReplay: 200K, Striatus: 20K, ROCKIN: 12K, M40A3: 30-40K).

 

Kjapt eksempel på en edit, trenger ikke å være store snuttene for å tiltrekke seg views. 

https://www.youtube.com/watch?v=o3ZIJI3yfTY

Damn, visste ikke at det var andre fra skikkelige cod-teams som striatus og rockin på forumet her. Kan ikke si å huske å ha spilt mot deg. Var det bare edits du holdt på med? 

-

 

OP har vel ikke sett på denne tråden siden han la den ut, men kan si at jeg har ca en halv million visninger selv, og det har ikke gitt meg mer enn en tusenlapp. Det er nok lettere å bli stor på twitch og tjene penger på det, enn youtube for tiden. 

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

 

Damn, visste ikke at det var andre fra skikkelige cod-teams som striatus og rockin på forumet her. Kan ikke si å huske å ha spilt mot deg. Var det bare edits du holdt på med?

-

 

OP har vel ikke sett på denne tråden siden han la den ut, men kan si at jeg har ca en halv million visninger selv, og det har ikke gitt meg mer enn en tusenlapp. Det er nok lettere å bli stor på twitch og tjene penger på det, enn youtube for tiden.

Spilte competitive (førsteteamet)/fikk clips for Striatus og skaffet clips for ROCKIN'. Ble ofte krangler mellom meg og Veteran så like etter ga Asph meg en god posisjon i RCKN.

 

Jeg ledet et annet team på siden med deviNe og ZiA fra Striatus om du vet hvem dem er, Veteran nektet å spille mot oss da vi tok over hele det orginale comp teamet dems (meg, deviNe, Dreemzy og Nexes).

 

Ah, sweet. Var nok litt før jeg begynte med comp MW2 da altså, holdt fremdeles på med cod4 da. Tror devine hadde gitt seg i striatus når jeg begynte. Husker jeg brukte mye tid på å pugge spawntrapsa til devine på rust. 

Lenke til kommentar

 

Ah, sweet. Var nok litt før jeg begynte med comp MW2 da altså, holdt fremdeles på med cod4 da. Tror devine hadde gitt seg i striatus når jeg begynte. Husker jeg brukte mye tid på å pugge spawntrapsa til devine på rust. 

 

Devine fant Highrise og Rust spawtrapsa med meg. Sjekk rustvideoen, jeg var dummy i den videoen!  :)

 

ajaj,  l||l enquad på plass i killfeeden ser jeg. må si jeg var jævelig fanboy av deviNe før. Ble coacha mye av deadflower før, var vel bare deviNe og anbu som var bedre i 1v1 enn han. 

 

add meg på steam da. http://steamcommunity.com/id/bogsdalen4lyfe/

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

Done & Done, DF brukte chetz tho. 

til tider, men ikke alltid. Har slått ett par av de som er på topp 10 lista til Vrael på 1v1, men klarte sjeldent mer enn 10-20 mot DF. Vet ikke hvor mye han brukte hacks i 1v1s ellers, men god var han. En kar som gikk i klassen min på vgs har spilt ca 500 timer sammen med df, og han mener han fortjente #3 ranken selv uten hacks i alle fall, men idk

 

var stort sett 2v2 som var min greie, ble aldri god nok til spawntraps for 1v1. 

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

Heisann, Nish her..lurte på om det er noen som jobber med youtube her inne,og som da kanskje er interresert i å jobbe sammen om å lage videoer og bare ha det gøy!

jeg gjør mitt beste å prøve å leve av det,det hadde vært en drøm! ikke så altfor lenge siden jeg startet,er med i Nordic screens og her er link til kanalen min https://www.youtube.com/user/LarsiiMargera

Jepp, dette var desverre kjedelige saker. Jeg har selv en Youtube kannal som jeg selv mener ser mer innholdsrik ut, men det skal sies at jeg har null ambisjoner om å tjene noe som helst på denne kannalen.

 

Http://www.youtube/user/ovebjerknes

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Du kan jo prøve noe slikt: http://www.twitch.tv/kittyplaysgames

 

Hun er veldig deltakende hele tiden, men rent objektivt sett gjør hun ikke stort for pengene som ruller inn. Hun har nok en fordel av å være dame, desverre. Personlig skjønner jeg ikke hvordan enkelte betaler penger for og bare se en person sitte å prate litt, og gi bort CS:GO skins. I tillegg skjønner jeg ikke hvordan casebuilden hennes kostet hele 15000 USD. 

 

I tillegg legger hun ut videoer som dette hvilket for meg blir litt vel sært: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...