Gå til innhold

Stort gjennombrudd: NASA har funnet bevis for flytende vann på Mars


Anbefalte innlegg

 

Artig å observere hvordan min kommentar kan tolkes av andre. Jeg leser en artikkel som sier at NASA har funnet bevis for flytende vann på Mars, og antyder at jeg tror de vet mer enn de forteller oss. Folk kan faktisk påstå hva som helst på et forum som dette. Man har lov å lufte tankene sine litt...! Folk sin apetitt for bevis er dessverre større enn evnen til å tenke utenfor boksen ;)

 

Verden vi lever i og tror er solid, er faktisk en illusjon, et hologram om du vil. Verden er inni oss, ikke utenfor oss. Nå venter jeg bare på kommentarer som : "Bevis det! Det du sier der er latterlig! Det der gidder jeg ikke kommentere engang, så tåpelig er det" :green:

Er det tåpelig å spørre om bevisgrunnlag for fantastiske påstander?

 

 

Nei det er ikke det. Det er bare forskjellige måter å reagerere på når noen kommer med fantastiske påstander. Som regel har folk èn måte å reagere på. Hva med : "Det du sier der høres interessant ut, men jeg vil ikke tro på det før jeg ser mer beviser eller mer informasjon". Man kan google påstanden selv istedenfor å angripe budbringeren f.eks. Eller bare ignorere det totalt ut fra hva en selv mener kan være virkelig eller ikke.

 

Informasjon er informasjon. Selv om man ikke får bevis for noe akkurat der og da, så kan ting sies i den kontekst å åpne tankegangen til andre om at det folk flest mener er sånn eller sånn, kan være feil. Vi mennesker har altfor stor tillit til autoritære personer og organisasjoner, som f.eks NASA. Dessverre har det blitt slik at hvis man sier at "vi blir ikke fortalt hele sannheten", så blir man stemplet som en konspirasjons teoretiker helt automatisk. Folk er bare kritiske der det passer dem og deres virkelighets oppfattning;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drypp drypp dypp... NASA forteller oss ikke 0.001% engang av hva som er "der ute".

Altså visst NASA hadde fortalt om detter for f.eks 4 år siden, så hadde det først blitt ett stort mediehysteri, så hadde forakere og eksperter gjort oppmerksom om at det ikke finnes nok bevis. Deretter hadde dette plutselig blitt en ikke-nyhet. Så det er bedre at de forteller om slikt når de faktisk har bevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...