Gå til innhold

OC og mod. av bærbare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer nok bra det, ja! Min laptop er bestykket med en P4 Mobile 1,8 GHz, og den har under _kraftig_ load kommet helt opp i 79 grader. :wow: Da er det kjekt å kunne skru ned hastigheten til såvidt over 400 MHz ved et tastetrykk. :)

Skjønner ikke hva du syter for, yummy! Min Znote 2003 med INGEN mobile komponenter og Celly 2.0 svir seg snart fast i bordet, og når viftene starter bråker det så ille at det er bra den svir seg fast. Hvis ikke har vel "jetblast`en" på baksida sendt hele lappisen i magan på meg :lol:

 

Seriøst, det kunne vært fint å se en artikkel på bærbare. Barbara.no har en profil som ikke er forenlig med modding/overklokking, så min mening er et et slikt prosjekt hjemmehørende på Overklokking. Det er vel gjerne her kompetansen finnes også, selv om det kan være en utfordring bare å skru opp en bærbar.

 

Håper det kan vurderes et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar
Hva kan gjøres?

Bør man butte ut thermal pad med Artic Silver 3 etc ....

 

Hadde vært artig å se hva som kan gjøres .. OG HVORDAN!

Jeg har byttet ut paden med artic silver 3 på min laptop (Inspiron 5100 med P4 2,8). Eneste forskjellen var at viften går litt mindre, godt mulig det bare er noe jeg inbiller meg. Jeg skrudde i hvert fall opp tastaturen så fikk jeg full tilgang på prosessoren.

Lenke til kommentar
Det er vel gjerne her kompetansen finnes også, selv om det kan være en utfordring bare å skru opp en bærbar.

No shit? Jeg forsøkte å åpne min, men selv etter å ha skrudd opp samtlige skruer jeg kunne finne, ville den fortsatt ikke opp. Neste gang jeg forsøker, skal det ikke være halv 7 på morran. :)

Lenke til kommentar
Det er vel gjerne her kompetansen finnes også, selv om det kan være en utfordring bare å skru opp en bærbar.

No shit? Jeg forsøkte å åpne min, men selv etter å ha skrudd opp samtlige skruer jeg kunne finne, ville den fortsatt ikke opp. Neste gang jeg forsøker, skal det ikke være halv 7 på morran. :)

Tror du må ta ut tastaturet for å få tilgang til hovedkortet. Og for å få ut tastaturet må du skru ut noen skruer som sitter under noen taster som du må yanke ut med lempe. Tror jeg.

 

DET begynte jeg å tro etter et par lignende forsøk som du beskriver :grumpy: .

 

Mon tro om tiden er inne for et nytt forsøk...sette i en P4 med lavere klokkefrekvens og full cache OG få mindre varmeutvikling kanskje...vet at det finnes jumpere der...klokke opp/ned kanskje? Hmm...nå begynner det å klø i fingra ja. Kanskje jeg skal legge meg.

Lenke til kommentar

Jeg var før en ivrig overklokker og pressa alt ut av min t-bird 1ghz.. Men nå har jeg kjøpt bærbar og da er nok mulighetene betydlig mindre.. Men skjermkortet burde vel kunne klokkes litt? eller blir det kluss med strømsparing funsjonene.....har ikke lyst å prøve meg fram på en helt ny data til 18000kr...:)

Lenke til kommentar

hehe, 20 grader mindre, det står det respekt av når det er snakk om bærbar :cool:

 

Men er enig i det at Overklokking.no eller barbara.no (samma for meg) bør ta en aldri så liten test av hva som er av muligheter når det kommer til overklokking av komponenter til bærbare maskiner.. hadde vært litt digg :roll:

 

veit affal at JEG hadde kommen til å lest den guiden / testen.. :D

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Skjekket med MBM, Min Toshiba Satellite har ingen sensorer overhodet..

:(

Er en Celly 2.2 som er i den, den er lydløs når viften ikke går, men når vifta går rundt, høres den. Og lufta som kommer ut på sida er varm! tipper en 40-50c..

Endret av v0id
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...