Gå til innhold

i7-4770k throttle?


Yoho!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

har begynt å stusse litt over prossessoren min, for det første er den veldig ustabil ved overclock, altså jeg får klokket den opp til 4.5 ghz, men da er det et tidsspørsmål før den tryner, prøvd alt fra volt regulering osv osv. Så setter den på en rimelig overclock til 4.0 ghz, men i blant krasjer den. Så dret i overklokking. Kjørte noen tester på standard clock og så at prossessoren aldri går over 3.7 ghz, altså selvom multiplieren er på 39, 40, 42 eller hva som helst, så kjører den alltid to nivåer under det som er satt. altså 39=37. også i tillegg uansett oveclock så vil den ikke tippe over 63 watt!

 

Oppdatert drivere, sjekka "strømsparing" innstillinger og det meste jeg kommer på. 

Noen ideer?

 

 

Hardware:

i7-4770k og Corsair h100i som cpu kjøler

Asus Strix 980 ti 

Corsair 860i psu

Asus z87-Deluxe

Raid 0 Samsung Evo 240GB

Endret av Yoho!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

 

har begynt å stusse litt over prossessoren min, for det første er den veldig ustabil ved overclock, altså jeg får klokket den opp til 4.5 ghz, men da er det et tidsspørsmål før den tryner, prøvd alt fra volt regulering osv osv. Så setter den på en rimelig overclock til 4.0 ghz, men i blant krasjer den. Så dret i overklokking. Kjørte noen tester på standard clock og så at prossessoren aldri går over 3.7 ghz, altså selvom multiplieren er på 39, 40, 42 eller hva som helst, så kjører den alltid to nivåer under det som er satt. altså 39=37. også i tillegg uansett oveclock så vil den ikke tippe over 63 watt!

 

Oppdatert drivere, sjekka "strømsparing" innstillinger og det meste jeg kommer på. 

Noen ideer?

 

 

Hardware:

i7-4770k og Corsair h100i som cpu kjøler

Asus Strix 980 ti 

Corsair 860i psu

Asus z87-Deluxe

Raid 0 Samsung Evo 240GB

Glemte å legge til at den viser ingen throttling i aida 64, og temperaturer ligger på 26 idle og 45-53 load

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

På AX860i ja, men prøv en annen PSU.

har ikke mulighet til å teste med en annen psu desverre :) hmm

 

 

Corsair 860i har høy efficiency så PSU bør være mer enn nok tilstrekkelig for overklokking. Ja, 980 ti tar en del strøm, men 850W ville vært tilstrekkelig selv for SLI, muligens på grensen med 2 980 ti kort, men ikke urealistisk, så er nok neppe PSU som er problemet het.

Dette er vill gjetting, men det kan være mulig at du har vært uheldig med prosessoren og fått en chip som ikke fungerer bra til overclocking, selv om jeg syntes det er rart at du ikke skal klare å nå minst 4.0-4.2Ghz stabilt :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan være så mangt.

Kan være PSU som ikke klarer å levere nok strøm under last (altså faulty PSU)

Kan være en faulty CPU som ikke tåler noe særlig OC

Kan være HK som ikke klarer å levere nok strøm til komponentene under last.

 

Tryner den ved stock settings?

Har du oppgradert BIOS?

Bios og alt var oppdatert når problemene var der =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...