Gå til innhold

Apple Watch har fått norsk lanseringsdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det er mer uheldig at folk turer rundt med klokker som "motetilbehør", enn at det er funksjonelt, men det er jo ikke jeg som bestemmer hvordan folk velger.

 

AtW

 

Man må huske det at klokken er omtrent den eneste formen for smykke som menn bruker i dag. Så jeg tror bare det er dumt å undervurdere den siden av saken.

Lenke til kommentar

Jeg synes Pebble sine klokker ser veldig bra ut, og du funker BÅDE på Android i Apple! Dessuten bruker de e-papir og har uovertruffen batterikapasitet. Jeg har ennå ikke kjøpt smartklokke, men for meg er dette no-brainer. Batterikapaisitet er et trumfkort.

 

 

Deg om det!  ;)

 

Nå har jo Pebble kommet med litt forskjellige modeller, men de to første generasjonene har sett temmelig grelle ut spør du meg.. Pebble Time tok det litt opp, men ser jo fremdeles ut som noe jeg kjøper på Brio som lekeklokke til et barn.. Nye Pebble Time Round er den første jeg syntes har et design og en utførelse som begynner å ligne på noe, men denne e-paper skjermen ødelegger helhetsinntrykket da ting rett og slett ikke ser bra ut på en sånn skjerm.

 

 

Jeg forstår jo godt hvorfor Pebble går for e-paper, det har jo utvilsomt mange fordeler og mange vil sikkert ofre skjermkvalitet til fordel for uslåelig batteritid osv.. Men for meg så ødelegger det med helhetsinntrykk og trekker utseende betraktelig ned.

 

 

 

For min del så spiller det fint liten rolle om Pebble fungerer med både Android og iOS eller ikke. Problemet mitt med Pebble er at det kan relativt lite sammenlignet med Apple Watch og Android Wear smartklokker. Ja den kan vise enkle notifikasjoner osv, men den har ikke noe treningaspekt i det hele og store uten pulsmåler, uten GPS osv.. Noe som er en veldig stor og hendig del med disse produktene, hvertfall for meg. På appfronten så når jo ikke Pebble verken watchOS (Apple Watch) eller Android Wear til knære engang og det vil de nok aldri gjøre heller.

 

 

Så jeg føler at det å sammenligne Pebble med Apple Watch og Android Wear blir som å sammenligne en tradisjonell "dumb phone" med en smarttelefon. Det er rett og slett såpass store og markante forskjeller på hva programvaren legger opp til at du skal kunne gjøre med de to forskjellige løsningene at de ikke helt kan sammenlignes, og som med dumb phones vs smarttelefon så er også batterilevetiden til fordel for førstnevnte så har man ikke behov for noe mer enn en helt enkelt løsning så er jo saken grei.

Lenke til kommentar

Jeg synes Pebble sine klokker ser veldig bra ut, og du funker BÅDE på Android i Apple! Dessuten bruker de e-papir og har uovertruffen batterikapasitet. Jeg har ennå ikke kjøpt smartklokke, men for meg er dette no-brainer. Batterikapaisitet er et trumfkort.

 

Batterikapasiteten ser foreløpig ut til å kun være et problem for de som ikke har en smartklokke. Jeg har brukt Apple Watch siden tidlig i Juni og kan ikke si at batteritiden er noe problem. Den holder 2 fulle dager med vanlig bruk og ca en halv dag kortere hvis jeg bruker den aktivt under trening.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...